مهارت هایی که به پیشرفت در محل کار کمک می‌کنند

چهار مهارت شخصیتی که به پیشرفت در محل کار کمک می‌کنند

این روزها مهارت‌های فنی برای پیشرفت در مشاغل از اهمیت بسیاری برخوردارند اما کسب مهارت‌های شخصیتی مانند سرسختی، شجاعت و شکیبایی نیز می‌تواند تغییر بسیار بزرگی در زندگی شغلی و دیگر جنبه‌های زندگی افراد ایجاد کند. به دست آوردن و پرورش این مهارت‌های شخصیتی نیز بسیار به انواع دیگر مهارت‌ها شباهت دارد:

سرسختی: تعداد اندکی از افراد می‌توانند با نخستین تلاش به اهدافشان برسند. سرسختی شما را قادر می‌کند دوباره و دوباره در راه رسیدن به اهدافتان تلاش کنید و در تمامی حرفه‌ها هم به کار می‌آید. برای رسیدن به موفقیت هیچ چیز به اندازه‌ی سرسختی اهمیت ندارد، نه استعداد، نه هوش و نه تحصیلات، تنها چیزی که اهمیت دارد سرسختی است و اراده.
برای تمرین سرسختی کافیست یکی از روزهایی که احساس می‌کنید چاره‌ای جز تسلیم پیش رویتان نیست و دیگر نمی‌توانید ادامه دهید، تنها بر زمان حال تمرکز کنید که بتوانید تا آخر روز به پیشرفتی هر چند کوچک دست یابید یا مشکلی را با موفقیت برطرف کنید. هنگامی که با رسیدن به اهداف کوچک به موفقیتی نسبی دست یافتید، تشویق خواهید شد و برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دیگر کار وحشتناکی نخواهد بود.

 

شجاعت: شجاعت نه به مفهوم نترسیدن بلکه به معنای عمل کردن علی‌رغم وجود ترس است. حق انتخاب با شماست، می‌توانید در برابر ترس ایستادگی کرده و به راهتان ادامه دهید یا این که اجازه دهید ترس باز هم پیروز این نبرد باشد. مسلماً به هنگام کنار گذاشتن ترس‌هایمان باید این نکته را هم در نظر بگیریم که آیا شجاعت در موقعیت ما ارزشش را دارد یا نه؟
یکی از شیوه‌های تمرین شجاعت گرفتن دوش آب سرد است (یا هر کار دیگری که وادارتان کند از محدوده‌ی راحتیتان قدم بیرون بگذارید). لحظه‌ای که با وجود این که می‌دانید آب یخ است و یکی دو دقیقه‌ی خیلی سخت را پیش رو خواهید داشت اما باز هم تصمیم می‌گیرید زیر آب بروید، لحظه‌ی شجاعت شماست.

شکیبایی: در دنیای سریع و شلوغی که امروزه در آن زندگی می‌کنیم، می‌توانید با حفظ آرامش خود و صبر داشتن از دیگران متمایز باشید.
اگر در شغلی هستید که با ارباب رجوع سر و کار دارید یا یک همکار غیرقابل تحمل باعث ناراحتی‌تان می‌شود، دفعه‌ی بعدی که حس کردید نزدیک است از کوره در بروید، تسلیم حس خشم خود نشوید و به یاد داشته باشید که با درگیری هیچ چیز بهتر نخواهد شد. یا مثلاً دفعه‌ی بعدی که رژیم لاغری گرفته‌اید و دلتان یک خوراکی چرب و خوشمزه می‌خواهد، یا هنگامی که در تنگدستی به مرکز خریدی رفته‌اید، بلافاصله تسلیم هوس‌هایتان نشوید و کمی صبر کنید و به عواقب کارتان بیندیشید.

این را هم بخوان :  لغو کنسرت عماد طالب زاده در اراک

آداب معاشرت: شاید افراد کارهایی که انجام می‌دهید را فراموش کنند اما احساسی که از کارهایتان پیدا می‌کنند را به خاطر می‌سپارند. خوش‌صحبتی، وقت‌شناسی و ادب همگی در حوزه‌ی آداب معاشرت می‌گنجند که مهارتی است که باعث می‌شود همه‌ی اطرافیان حس بهتری از معاشرت با شما پیدا کنند.
می‌توانید مهارت‌های معاشرتی‌تان را در دنیای حقیقی و در اماکنی از قبیل محل کار و قرارهای کاری و مانند آن بهبود بخشید. اگر در برخوردهای اجتماعی دچار اضطراب می‌شوید یا نمی‌توانید ارتباط برقرار کنید بهتر است سریع وارد مکالمات شوید و به مغزتان فرصت هول کردن ندهید، کسب این مهارت به تمرین مداوم احتیاج دارد.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *