نامه ریحانه جباری به خانواده سربندی

نامه ریحانه جباری به خانواده سربندی

نامه ریحانه جباری به وکیل خانواده سربندی رو میتونید در ادامه مطلب مشاهده کنید

ریحانه جباری در نامه ای به سخنان آقای شعبانی  وکیل خانواده سربندی پاسخ داد:

ایاک نعبد و ایاک نستعین . ذکری است که حداقل ده مرتبه در شبانه روز به زبانم جاری میشود.از خداوند بزرگ هدایتش را طلب میکنم که به راه مستقیم بروم و نه راه گمراهان و مغضوبان. از روز شنبه به خواست دخترم ، زبان در کام کشیدم و فقط با او صحبت کردم. درد ها و رنجهایش، دشنام ها و تهمت ها، بلاها و اقرار ها. تمام وجودم سراسر بغض شد . سرما و درد در استخوان هایم پیچید . هنوز هم اقرار میکنم ، به صراحت، که با خانواده سربندی همدردم. چرا که مادری از داشتن فرزند و فرزندانی از نوازش پدر محروم شده اند. اما امروز سیل خبرهای ناجوانمردانه مرا بر آن داشت که از نشر دروغ جلوگیری کنم. با اینکه به هیچ عنوان مایل نبودم در مورد پرونده و محتوای آن سخنی بگویم ، اما در خبرگزاری تسنیم مصاحبه ای را خواندم که بیش از پیش به مظلومیت ریحانه پی بردم. لذا ازین پس به هیچ عنوان از رساندن پیام مظلومیت او کوتاهی نخواهم کرد. این پست را برای آقای قاسم شعبانی میگذارم و حاضرم در هر محکمه یا مجمعی با ایشان مناظره کنم. ایشان به عنوان وکیل خانواده سربندی و من به عنوان مادر ریحانه. اما باید برای هر کدام از گفته ها مدرکی مستدل ارائه شود. فی الحال ، مصاحبه ایشان با خبرنگار تسنیم را به عنوان آغاز این مناظره در نظر میگیرم و اگر ایشان سندی ارائه نکرده اند ، من سند نیز دارم.
جناب شعبانی ! در بخشی از گفته هایتان توصیه کرده اید که حامیان ریحانه ، پرونده اش را به تسویه حساب با نظام گره نزنند. من ، مادر ریحانه و یکی از مدعیان مظلومیت این دختر ، به صراحت اعلام میکنم که به ایرانی بودن خود مفتخرم و همسرم تا آخرین روزهای جنگ ، همچنان سینه اش را برای دفاع از اسلام و کشور سپر کرد. هرگز پولی بابت حضورش نگرفت، هرگز طلبکار نبود و نیست. منافع کشور برای خانواده ام در الویت است و همچنانکه هرگز به سفرهای رنگارنگ خارجی نرفته ایم. تمام زندگیمان را بر مبنای آشتی و تقوا و انساندوستی و رضایت پروردگار ساخته ایم. چرا شما تصور میکنید اگر از مسئولان مملکتی ، تقاضای بررسی شرایط ریحانه را میکنیم و میخواهیم حق یک مظلوم را ایفا نماییم ، به تسویه حساب پرداخته ایم؟ مگر شما داعیه دار نظام اسلامی ما هستید؟ اگر کسانی برای منافع حزبی یا سیاسی خود در این مورد ورود کرده اند مطمئن باشید با شنیدن اینکه من به زندگی در همین نظام مفتخرم ، از کنارم خواهند رفت. ولی چه باک؟ مگر بزرگان دین و آزادگی به ما درس نداده اند که حق را باید گرفت ولو برایش بمیری؟
در جایی دیگر نوشته اید متهمه در پیامکی که شب قبل برای دوستش فرستاده نوشته ” فردا فردی را خواهم کشت”. در پاسخ به این ادعای جنابعالی که جز تشویش اذهان عمومی چیزی به بار نمیاورد میگویم: در صفحه 199 پرونده پیامک” ممکن است او را بکشم” ثبت شده. جناب شعبانی اگر شما فراموش کرده اید ، من هنوز به یاد دارم که آقای صفر خاکی نماینده محترم دادستان ، شخصا دستور رسیدگی به این پیامک را داد. آن زمان ریحانه در انفرادی بود و فقط خدا میداند در چه شرایطی. با این حال در بازجویی جداگانه از ریحانه و مخاطبش ، مشخص شد که ریحانه برای اینکه بهانه ای بیاورد تا به ملاقات دوستانش نرود میگوید پدرش اجازه نمیدهد و شاید او را بکشد. لازم به ذکر است که رابطه بین ریحانه و پدرش هرگز تیره نبوده و شما میتوانید با امکانات خاصی که دارید به تحقیق محلی و همچنین از نگهبانان زندان ها بپردازید . بعلاوه در کیفر خواست صادره از دادسرای امور جنایی به صراحت از بیربط بودن این پیامک با جنایت گفته شده.
جناب شعبانی ، فرموده اید دخترم ، سربندی را در حال نماز به قتل رسانده. از شما میخواهم که یک بار دیگر به گزارش پلیس مراجعه بفرمایید. در صفحه 7 به وضوح گزارش شده که لکه های خون زیاد در کنار میز نهار خوری ( که نزدیک در ورودی و آشپزخانه است ) آثار خون زیاد و مقداری کاغذ روی زمین ریخته شده. من دانش وکالت ندارم ، اما در زمانی که به دانشجویان حقوق و وکلا ، درس فن بیان میدادم ، از آنان یاد گرفتم که حوضچه خون و محلی که بیشترین آثار خون دیده میشود ، محل جنایت است. هر چند لکه های خون روی پنکه روشن و صندلی نیز گزارش شده.
فرموده اید مرحوم هرگز کارمند هیچیک از نهادهای خاص نبوده است. لطفا به صفحه 8 کیفرخواستی که توسط آقای شاملو ( بازپرس شعبه 1 امور جنایی) تنظیم شده نگاهی بیندازید. در سطر 4 به صراحت مینویسد ” مقتول قبلا کارمند وزارت اطلاعات بوده و سالها قبل از اداره یاد شده منفک شده است” هر چند منصب ایشان در وزارت اطلاعات به خودی خود منفی نیست و بسیاری از کارمندان این نهاد چشم و چراغ مردمند ، کسانی که با شرف زندگی و کار میکنند و خدمتگزار واقعی ملتند. ضمنا پزشک بیهوشی هم نیستند. با مراجعه به سایت داک تاپ شبکه حرفه ای پزشکان متوجه میشوید که ایشان پزشک عمومی بوده اند.
در جایی دیگر فرموده اید که ریحانه چاقو را از کوچه زغالی ها خریده. هر چه جستجو کردم در هیچیک از اقاریر ریحانه اشاره به کوچه زغالی ها نشده و فقط به میدان قدس اشاره شده. غلی ایحال قصد شما از مطرح کردن خرید چاقو توسط ریحانه از قبل، برای تاکید روی قصد قبلی داشتن وی جهت کشتن سربندی است. من که از قضاوت و وکالت هیچ نمیدانم ، اما این را میدانم که اگر کسی قصد کشتن کسی را از قبل داشته باشد ، برای انجام کارش نقشه ای میکشد تا با کمترین هزینه بتواند به مقصودش نایل شود. از شما و افکار عمومی چند سوال میکنم که اگر پاسخ دهید ، من نیز همچون شما به این نتیجه خواهم رسید. اگر ریحانه به قصد کشتن سربندی اقدام به خرید چاقو کرده، چرا چاقوی مخصوص قتل، ضامن دار نخریده. کدام قاتلی را سراغ دارید که چاقویی با مصارف خانگی را برای قتل فردی ، آنهم با جثه و آمادگی جسمانی و سن و سال مقتول بخرد؟ خوشبختانه کیفی که ریحانه در روز جنایت همراه داشته ، نزد من است. این چاقو نه به راحتی داخل کیف میشود و نه به راحتی خارج میشود. اگر ریحانه قصد قبلی داشته، چرا به سمت راست وی ضربه زد؟ چرا فقط یک ضربه زد و با ضربات متعدد نکشت؟ چرا تماسش با سربندی را از گوشی وی پاک نکرد تا به راحتی دستگیر نشود؟ چرا بعد از خروج از منزل به اورژانس زنگ زد؟ چرا ایستاد تا پلیس و آمبولانس بیاید و حتی شماره ماشین پلیس و آمبولانس را در موبایل خود ذخیره کرد؟ چرا از نگهبان بیمارستان مهراد جویای حال مقتول شد؟ چرا چاقو را در جوی آب یا کوچه و خیابان رها نکرد تا دیگر آلت قتاله ای نباشد که به راحتی او را مجرم کند؟ و از همه مهمتر ، چرا فرار نکرد و یکسره به خانه برگشت؟ کدام قاتل حرفه ای یا با قصد قبلی این اشتباهات فاحش را میکند تا مثل آب خوردن دستگیر شود ، 7 سال انواع عذاب ها را بکشد و در نهایت ، بوسه بر مرگ بزند؟
در مورد شیخی نیز گفته اید. من در پست دیگری مفصلا در باره وی سخن خواهم گفت. شاید به قول پسر ارشد مقتول ، مارمولک های زیر کمد بیرون بیایند . حتی اگر مثل آفتاب پرست به رنگ محیط در آمده باشند.
آقای شعبانی ! در اینجا دوباره متذکر میشوم که بررسی پرونده و یادآوری لحظاتی که بر پاره تنم رفته ، عذابی است جانکاه که مایل نیستم انجام بدهم. چرا که هم مرا میازارد و هم اولیای دم را. من به هیچ عنوان راضی نیستم فرزندان و یا مادر مقتول را بیش از این بیازارم، اما شما توجه نکردید که چنگ کشیدن به روی ریحانه نیز کاری نا صواب و نا ثواب است. لطفا بیایید قراری بگذاریم. بیش از این پرونده را زیر و رو نکنیم. اما اگر بار دیگر چنین شود ، بدون شک ، پرده از نقش کس یا کسانی که باعث سیه روزی فرزندم شدند بر خواهم داشت.
هر چند به گفته بزرگان دین ، بهتر است پرده از گناه برنداریم که افشای گناه نیز گناه است.

این را هم بخوان :  یانی به ایران می آید

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

34 نظر

  1. خطاب به خانواده مقتول مرتضی سربندی:
    شما که شرط آزادی مرحومه ریحانه جباری را گفتن حقیقت از طرف ایشان عنوان کرده بودید و واقعیات موجود را حقیقت نمی دانستید, به نظر شما با کشته شدن ایشان به نتیجه دلخواه خود رسیده اید؟ اگر شما منطقی فکر کرده بودید و اجازه بازگشتن ایشان به زندگی را می دادید این احتمال وجود داشت که به علت تغییر شرایط زندگی و از زندان آزاد شدن ایشان کم کم ترس مورد ادعای شما از نفر سوم پرونده در ایشان از بین رفته و شاید حقیقت مد نظر شما بازگو شود.
    شما که خود به این موضوع اذعان کرده بودید و بر این باور بوده اید که حتی ممکن است ریحانه قاتل نباشد چه اصراری بر کشتن ایشان داشتید و با این کار نه تنها , تنها روزنه ایی که با آن می توانستید شاید به حقیقت موضوع پی ببرید را از بین بردید, در ضمن آسایش خاطر وجدان خویش را نیز دچار تزلزل کردید.
    شما که به این موضوع واقف بوده اید که این تراژدی در کل دارای شبهات زیادی است و (به ظن خویش) نفر سوم نقش تعیین کننده ایی در آن داشته است و به غیر از برخورد یک ضربه به کتف راست مقتول (ادعای ریحانه) , آثار ضرب و جرح در سرتاسر بدن مقتول بوده است (پزشکی قانونی) و اثر گلوله در بدن مقتول بوده است(نظر برادر مقتول) آیا فکر نمی کردید اگر صبر می کردید ممکن بود می توانستید با بازگو شدن مسائل در طول زمان به حقیقت پی ببرید.
    در نهایت با کشتن ریحانه به ناحق در حقیقت آرزوی شما برای یافتن حقیقت کشته شد.

  2. ریحاانه مرد خدا رحمتش کنه راحت ش
    اما جلال سربندی تو که هنوز زنده ایی حداقل میتونی جواب من و بدی حتما میخونی این سوال تنها من نیست سوال خیلی از ما ایرانی هاست …
    شما پدر دلسوزتونو از دست دادین درسته به شان خونوادگیتون بی احترامی کردن درسته با آبروتون بازی کردن درسته تهمت زدن درست همه حرفاتون قبول
    ریحانه بد .مفسد و…
    پدر بزرگوار 45 سالتون کنار دختر 19 ساله چیکار د اشتن ؟؟ این پدر محترم دکترمملکت گول ی دختر 19 ساله رو خوردن ؟؟؟ این آقای مومن و متادین با وجود پسری به اندازه شما کنار ی زن نامحرم داشتن چیکار میکردن ؟؟؟
    انوقت شما نبخشیدین ؟؟؟

    • خدا رحمت کند ریحانه جباری را همچنین مقتول را
      شما از کجا سن سال این مقتول را می دانید سن مقتول بالای 55 سال بوده نه 45 سال اول بخونید بعد از خودتون هی نظر بدید این اتفاق دردناک بیشترش بخاطر ساده لوحی مامان ریحانه جباری رخ داد بی سیاستی کرد پرونده ریحانه جباری را به خارج کشاند رسانه ای کرد خیلی نادان بود مامان ریحانه شعله پاکروان ساده لوح

  3. ریحانه در اخرین نامه اش و در بخشی از نامه اش چنین نوشته :
    ” پس برای آخرین بار میگم : قسم میخورم که خودم اینکارو کردم . قسم میخورم که اون قصد تجاوز داشت . ما با هم درگیر شدیم و اون انقدر قوی بود که اگر من نمیزدم اون گردن منو له میکرد . قسم میخورم که هیچ برنامه ای از قبل نداشتم . قسم میخورم که هیچکس منو تهدید یا تطمیع نکرده . قسم میخورم که چاقو مال من نبود و من از همونجا برش داشتم . پس خیالم راحته و خیالتون راحت باشه . اگر تمام کره زمین جمع بشن و بگن تو عمدا اینکارو کردی یا انگیزه ی دیگری به جز دفاع داشتی باکی ندارم. چون وجدانم آسوده است . لااقل خودم میدونم که فقط و فقط دفاع کردم و همین کافیه.

  4. نمیدونم خانواده اقای سربندی هیچ اشتباه و گناهی تو زندگیشون ندارن و نداشتن؟هفت سال از بهترین سالهای عمر یه دختر جوون با کابوس و استرس گذشت عذاب کمی برای ریحانه بود؟ریحانه به گفته مادرش واقعا راحت شد.فقط به این موضوع فکر میکنم که خانواده سربندی چطور از خدا برای خودشون طلب بخشش میکنن؟چطور نماز میخونن،قران میخونن؟وقتی گذشت رو یاد نگرفتن.با کشتن ریحانه چه اتفاقی براشون افتاد؟مرحوم پدرشون زنده شد؟به زندگی برگشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟امیدوارم در پیشگاه خداوند بتونید جوابگو باشید.شما گفتید ریحانه به ناحق پدر شما رو کشته و دروغ میگه.شما حق بودید و ریحانه نا حق.با این کاری که شما انجام دادین هیچ فرقی با ریحانه نداشتید.ریحانه نا اگاهانه این کارو انجام داد اما شما اگاهانه جون یه انسان رو گرفتین.اقای جلال سربندی از این به بعد فقط باید یه خواب راحت ارزو کنید.یک ثانیه ارامش ندارید بعد از این کار.

  5. بیچاره ریحانه……

  6. الله اعلم…خدايا همه مارو از زشتيهاي اين دنيا حفظ كن.

  7. ای کاش قانون قصاص برداشته میشد ریحانه خیلی جوون بود دل خیلیها سوخت.

  8. کاش بخشیده می شد خیلی دلم سوخت براش

  9. چه بی گناه و چه گناهکار اونو یک هفتست اعدام کردن…در زمانه ای زندگی می کنیم ک هر کس ب فکر خودشه …نه بخشش نه ایثار نه انسانیت و شرف…هیچی برامون نمونده…دلم برای مادرش خیلی سوخت امید داشت به بخشش و انسانیت خانواده مقتول…

  10. الآن که این مطلب رو خوندم . . . . 5روزه که ریحانه اعدام شده !!!! -اشک بی امکان-
    کاش بخشیده می شد -اشک-
    متاسّفم . . .
    روحش آراااام و شاد .

  11. پس چرا ریحانه کشتش اگ بهش تجاوزنکرد؟؟؟مگ ادم الکی یکو میکشه! این چه ادمی بود ک درخواست رابطه جنسی داد بعد رفت نماز بخونه!!!

  12. منم اگه یکی میخواست بهم تجاوز کنه هرکاری میکردم حتی اگه باعث مرگش بشم.
    فقط از خدا میخوام حق به حقدار برسه.
    ولی این همه قضاوت کردید.یه چیزو بهش فکر نکردید
    اگه تجاوزی در کار نبوده اصلا چرا باید ریحانه مقتولو میکشته؟؟؟؟
    چه دلیلی وجود داشته اخه؟هیچ دلیلی وجود نداشته ریحانه یه چاقو بخره و ببره باهاش یه ادمو بکشه
    قصدش پول بوده؟چی بوده اخه؟
    این داستان خیلی پیچیدست
    معلوم نیست کی درست میگه.
    اظهارات کاملا باهم تناقض داره
    از یه طرف شواهدی مث کاندومو این چیزا میگه واقعا چیزی مث تجاوز بوده
    من چیزی نمیدونم پس اظهار نظریم نمیکنم
    فقط امیدوارم بخشیده بشه

    • قصد برقراری رابطه ی جنسی یک چیز است و تجاوز یک چیز دیگر؛ ریحانه در جواب قاضی توی دادگاه که می پرسه آیا مقتول خشونتی بکار برد؛ میگه خیر.
      در واقع مقتول ریحانه رو به رابطه ی جنسی دعوت کرده، زورش هم نکرده فقط درخواست کرده؛ ریحانه هم گفته نه. مقتول هم رفته سر نمازش. کو تجاوز حالا؟!! خب ریحانه فرار می کرد

  13. سلام امیدوارم این مطالب درست باشن و من با این مطلب ها قضاوت میکنم عزیزان ریحانه فقط دفاع کرده از عفتش و نذاشته که ابروش بره یعنی مسولان این اجازه رو به برخی افراد میدن که همچین غلط های بکنن اگه مسولان رسیدگی کنن

    دیگه هیچ زنی مجبور نمیشه یه مرد بزرگتر از خودش رو به قتل برسونه

    اگه منم جای ریحانه خانومخ بودم همین کارو میکردم هرکی جای اون بود همین کارو میکرد اگه همون روز ریحانه با خواسته مقتول موافقت میکرد

    الان یه زن بی بندوبار به جامعه اضافه میشد ممنون از مادر ریحانه که همچین ادبی وتربیت به بچه اش داده است

    همان طور که مادر ریحانه گفت منم از وکالت سر در نمیارم ولی یقین دارم ریحانه بی گناه

    خـــــــــــــــدایا چنان کن سرانجام کار که تو خشنود باشی وما رستگار

    راستی یه چیز اگه عمد نبود چرا این 7 سال رو نگهش داشتن میخوان مادرش هم خودکشی کنه

    راستی من از این خانواده دعاع نکردم فقط از انسانیتم حرف زدم

    بعدشم مدرک خواصی تو هیچ سایتی علیه ریحانه وجود نداره

    دوس دارم هرچه زود تر ازادی ریحانه رو از مردم بشنوم و هر روز برایش دعا میکنم

    راستی ریحانه هم مگه مقتول رو میشناخت چه پدر کشته گی باهم داشتن که میخواست بره اونو بکشه بعدشم

    مقتول میخواست درعوض کار دکوراسیون ریحانه به ریحانه پول بده یعنی الان درامد ریحانه از مقتول محسوب میشد

    شما حتی به یک دیوانه هم بگید که اون امروز میخواد درعوض کار تو به تو پول بده تا نیاز های مادی خودت رو تامین کنی

    برو انو بکش تو رو میکشه ولی عمرا اگه اون رو بکشه

    نمیدونم حالا درباره نظر من چی فک میکنن

    با این کارها هیچ گاه نمیگویم من مرد هستم

    چون مرد های شهر هیز شده اند

  14. وقت با هواپیما پرواز میکنیم با این ارتفاع انسانها دیگه قابل دیدن نیستن چه برسه در کاینات پس ما در اندازه قضاوت نیستیم .سارا جون همین که بگیم نماز خون زنا نمیکنه اشتباه چون هست ابن ملجم جای مهر رو پیشونیش بود ولی فرق مولا علی رو شکافت و این هم قضاوت نادرست هست که زن مقتول باید از مرگ همسرش خوشحال باشه به دلیل خیانت که اگر خیانت باشه اون هم حتما دلیل داشته.پس میبینید چقدر پیچیده هست پس بهتر این است که قضاوت نکنیم که همین قضاوت باعث میشود کارما پس بدهیم .قضاوت را به خداوند بسپارید و هر آنچه که باید اتفاق بی افتد جاری میشود فقط ما طلب بخشش ودعا کنیم برای آرامش هر دو طرف.و این نکته هم بگویم که متهم شدن هرطرف به این معنی نیست که طرف دیگر بیگناه هست هردو کارما گذشته خود را میپردازند که یکی کم یکی زیاد

  15. خداياماچه جوربنده ي هستيم كه داريم قضاوت ميكنيم به جااينكه براهردوخانواده صبربخوايم داريم باحرفامون گندبه حالشون ميزنيم بالاخره اتفاقيس كه افتاده وممكن براهمه مابيفته چراقضاوت بيخودخدابه دادريحانه ومادرش برسه كه جزخداكسي نميفهمه كه چي ميكشن وبعدخدابه خانواده سربندي صبربده ولي هردوطرف مقصربودن وبعداينكه انسان نمازخون زنانميكنه ورابطهنامشروع روهم خيلي كاركثيفي ميدونه من اگه جاي خانوم مقتول بودم ازقتل همسرم خيلي شادميشدم كه بهم خيانت ميكرده

  16. سلام به خانواده سربندي تسليت عرض ميكنم خواهش ميكنم زود قضاوت نكنيد كه متهم را اعدام كنند با تشكر .

  17. بخشی از مصاحبه قاضی تردست:
    آیا رابطه ریحانه با مقتول یک رابطه کاری بود؟
    خانم جباری حداقل سه بار در دادگاه گفت من به مقتول سرویس می‌دادم تا او هم به من خدمات بدهد. اصلاً رابطه کاری مطرح نبود. دراصطلاح این گروه از جوانان بی‌بندوبار، منظورازسرویس دادن، ایجاد روابط نامشروع ودر اختیار قراردادن خوداست، متهمه قبل ازرابطه با مقتول با چند نفررابطه ویژه داشته وطبق اعترافات در دادگاه، ایشان با مدیرشرکت محل کارخودچند باربه ویلای اودرسیرا (جاده چالوس) رفته اندوباکره نبوده است. حسب دلالت پرینت تلفن وی اس‌ام‌اس‌های رد وبدل شده بین ایشان، به‌طورصریح روابط بسیار نزدیک حتی بچه‌دار شدن را نشان می‌دهد ونیزاین رابطه، مورد اعتراض یکی از دوستان پسرش که قبلاً نامزد متهمه بوده قرار گرفته که مستندات مسلم آن در پرونده پیوست است.
    چند نمونه کوچک مطابق پرینت مخابرات قابل ارائه دررسانه‌عمومی عرضه می‌شود:
    مدیرشرکت: اگرمهم نبودی اینقدربهت گیرنمی‌دادم ولی فکرمی‌کنی می‌خواهم خونت را توی شیشه کنم. مدیر:… دوستت دارم منم خیلی می‌خوامت.
    مدیر:…. من عزیز تو نیستم جیگرتم اونم جیگر لال. متهمه:….. این خانه ویرانه که باربسته به جانم… مدیر: مواظب باش دستت‌رو نبری. متهمه:…. نخیرنیت من توبودی «توهم» در اومد دیگه.. زود توضیح بده!
    علیرغم رابطه نزدیک نامشروع متهمه با مدیرش در‌‌ همان زمان به نامزدش پیامک میفرستد که به‌خدا دیونتم، نامزد متهمه:… تووقتی با……. ریخته روی هم با من خداحافظی کردی…… کثافت! این آخرین اس‌ام اس از طرف من بود.
    منبع: https://shadabtor.ir/%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%DA%A9%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%DB%8C%D8%AD%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

  18. چقدر جالبه همه زود قضاوت میکنن، به همین سادگی همگی قاضی شدید. خوب وقتی حرفهای یک نفر رو میخونید مشخصه نمیشه تصمیم گرفت، تو همه جای جهان ممکنه همچینن پرونده هایی به خاطر ابهاماتشون چندین سال طول بکشه شما چطور با چند خط خوندن حکم میدید.
    1- دختره با خودش یک چاقوی سی چهل سانتی برده اونجا! (اثبات شده خودش خریده و برده)
    2- شب قبلش به یکی پیامک زده که فردا احتمالا یکی رو بکشم!! (اینم اثبات شده)
    3- حرفاش ابهام داره، میگه شیخی هم بوده ولی نمیگه شیخی کیه و کجاس
    از اونور هم گفته میشه :
    1- مرده کاندوم خریده (اثبات شده خود مرده رفته خریده)
    2- داروی بیهوشی اونجا بوده
    3- مرده تو یک خونه خالی یک دختره رو برده و باهاش در ارتباط بوده
    ولی خوب نمیشه باز حکمی داد، منم حکم نمیدم ولی میگم به این یک مورد هم فکر کنید
    دختره شب قبلش گفته احتمالا یکی رو بکشم، چاقو هم خریده، به مرده هم از قبل گفته که باهم رابطه داشته باشیم و مرده با رضایت دختر رفته کاندوم گرفته، داروی ابیهوشی رو حتی احتمال داره دختر برای رد گم کنی برده باشه اونجا، و با برنامه ریزی قبلی و احتمالا به کمک شیخی مرده رو کشته!
    این احتماله، شاید دختره کامل راست میگه ولی خوب با ابهام حرف زده و همه چیز علیه اش هست. اگر واقعا راست میگه خوب بگه
    1- چرا چاقوی به اون بزرگی خریده اونم فقط چند روز قبل از قتل؟ این چاقو با این سایز یک چاقوی معمولی دفاع شخصی هم نیست
    2- از قبل میدونسته که میخواد آدم بکشه، اگر نه پس چرا پیامک زده و گفته؟
    3- بعضی جاها میگه شیخی بوده، چرا نمیگه شیخی کیه؟
    4- مشخص شده مرده تو حالت نماز بوده، اینکه مرده داشته نماز میخونده معنی نمیده که آدم خوبیه ولی سوال اینجاست چرا دختره همون موقع فرار نکرده و مرده رو کشته بعد فرار کرده؟ (البته اینکه در قفل بوده یا نه، و اینکه اگر قفل بوده بعد از قتل آیا به کلید دسترسی میشد پیدا کنه یا نه خودش هم یک بحثه چون زده شدید و بعد فرار کرده و هنوز مرده نمرده بوده و چیزی هم تو خبرها نیومده)
    و خیلی موارد دیگه ..
    خود دختره با ابهام حرف میزنه

    • اگر رد گم کنی میخواس بکنه چرا شماره رو پاک نکرد؟
      چرا چاقو رو ننداخت دور؟
      چرا رفت خونشون باید فرار می کرد به اینا واقعا فک کردی؟
      شاید واقعا بی تقصیر باشه شایدم گناه کار ولی تو فک کن خواهر خودت بی تقصیر بره بالای دار تحملش سخته واست درسته حتی اگرم واقعا مقصر باشه انقد بی رحمانه تصمیم نگیریم تورو خدا

  19. فقط لطفا دوستانی ک براشون این پرونده اهمیت داره، یعنی دنبال حق و حقیقت هستن ، چن روز وقت بذارند و تمام مطالبی رو ک از بازپرس پرونده شاملو، قاضی تردست، وکلای ریحانه، و نوشته های خود ریحانه(گرچه بعضی افراد اظهار دارند ک این نوشته های خود ریحانه نیست) با دقت بخونن ، مقایسه کنن و با همه ابهامات و ندانستن صحت و سقم پرونده ، اگر تونستن قضاوت کنند

  20. والا ادم نمی دونه چی بگه ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!همه چیزش مشکوکه !!!

  21. من فقط دعا میکنم که ریحانه هر چه زودتر آزاد بشه به اندازه کافی زجر کشیده امیدوارم او بخشیده بشه آمین

  22. به س آریای:
    عموجان تو بهتره واسه خودت طلب مغفرت کنی از خدات، بهتره اصلا فکر نکنی در مورد این ماجرا!!! اره عمو!!! ( انگار ما تووی یه مملکت ازاد داریم زندگی میکنیم که همه چیز سر جاشه!)

  23. سلام علیکم
    احتراما لازم به ذکر است به کلیه هموطنان کنجکاو این اتفاق برسانم ک هیچ قتلی بدون تعصب و فشار روانی انجام نمیگیرد مگر اینکه قاتل دچار جنون یا بیماری روانی خطر ناک باشد پس اختلاف و رهگیری صحت انجام در این رابطه به عهده قانونگذار است و هیچ فردی بدون اطلاعات قوی و مستحکم قادر به نظر دهی از روی دلسوزی و عواطف قادر ب نظر دهی و تعیین جرم نمیباشد لذا این حقیر از عزیزان خواهشمندم با امید و توکل به خدا منتظر اقدامات مسئولین و قانونمداران مقتدر کشور باشید
    در پایان از خداوند بزرگ برای روح ان مرحوم طلب مغفرت و صبر برای بازماندگان وی دارم

    با احترام سپنتا آریایی

    • به س آریایی:

      خواهر مادر خودتم میخاستن بکنن اینجورمیگفتی؟؟؟؟
      ینی خواهرت باید میخابید زیرش؟؟؟باید میموند نگا میکرد؟؟؟؟

      بی غیرت

    • خاک بر سر بی غیرتت

    • واقعا از خدا واسه شادیه روح و ارامش خانواده ی مقتول دعا میکنم
      ولی اخه یه جوون بیست ساله چی میفهمه خدا کنه از تقصیرش بگذرن
      من میگم اگر واقعا تجاوز بود داستان خوب کاری کرده چون اگرم من بودم اینکارو میکردم اگرم که قتل عمد بوده 7 سال اذیت شده دگ تنبیه شده بسه:(

  24. از شنيدن اين خبر بسيار متاسفم
    فقط خواهش ميكنم آدرس پيجي كه بايد امضاً كنيم را منتشر كنيد
    چون من به اين سايت مراجعه كردم و پيج مورد نظر را پيدا نكردم
    [email protected]
    اين ادرس يا غلط بود يا ناقص
    مطمعن هستم كه خيلي ها مثل من ميخواهند حمايت كنند ولي اطلاع رساني درستي در رسانه ها نميشه
    براي ريحانه دعا ميكنم
    و مطمعن هستم كه بخشوده خواهد شد
    چون ديشب خواب ديدم
    و به هيچ چيز در دنيا به اندازه خوابهايم اعتقاد ندارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *