نجات کودک چهارماهه از دست مواد فروشان

خبرگزاری “ایسنا”، گزارشی را از وضعیت یک نوزاد چهارماهه مشکوک به داشتن اعتیاد و ایدز منتشر کرده که تا روز پنج‌شنبه گذشته (۲۲ آبان) به همراه مادر معتادش کارتن‌خوابی می‌کرد و در این روز توسط ماموران “گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری تهران” از دست معتادان مواد مخدر در یکی از محله‌های جنوبی تهران خارج شده است.

“سعید شاهمیر”، مدیر “اداره فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری تهران” ماجرای این نوزاد را که “معین” نام دارد این‌گونه شرح داده است:

 

«چندی پیش در محله‌ی “خلازیر”، ماموران گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی متوجه وجود یک نوزاد به همراه مادر معتادش در وضعیت بسیار نامناسب شدند. اما هنگامی که مددکار مرکز سعی داشت تا نسبت به جذب این مادر و کودک اقدام کند، مصرف‌کنندگان و موادفروشان این منطقه به ماموران حمله و زمینه فرار مادر و کودک را به وجود آوردند. طی ماه‌های اخیر مددکاران فوریت‌های این مرکز سعی در یافتن مادر و کودک داشتند. تا این‌که نهایتا روز پنج‌شنبه یکی از مددجویانی که در منطقه “خلازیر” در حال مصرف و استعمال مواد مخدر بود به مددکار این مرکز پیامکی مبنی بر اینکه این کودک و مادرش در حال مصرف مواد مخدر مشاهده شده‌اند می‌فرستد و از مددکاران می‌خواهد نسبت به گرفتن بچه اقدام کنند که این بار ماموران پس از حضور در محل، موفق می‌شوند این مادر و کودک را با وجود حمله‌ی موادفروشان به ماشین گشت، از منطقه آلوده دور، مادر این کودک را به یک کمپ، معرفی و کودک را به بیمارستان منتقل کنند.»

آقای شاهمیر با بیان این‌که «مادر این کودک به شدت به هرویین و شیشه اعتیاد دارد و احتمال اعتیاد کودک نیز وجود دارد» اضافه کرده که «باید آزمایش‌های مربوطه از این کودک ۴ ماهه اخذ شود اما بر اساس اعلام پزشک معالج این کودک بی‌قرار است».

این را هم بخوان :  اس ام اس تبریک سیزده بدر

وی هم‌چنین در مورد خراشیدگی زیر چشم راست “معین” نیز می‌گوید: «بر اساس گفته مادر این کودک، این خراشیدگی ناشی از گازگرفتگی سگ است و از آنجایی که احتمال عفونت وجود دارد، تیم پزشکی تلاش بسیاری برای درمان کودک دارد.»

به نوشته‌ی “ایسنا”، “معین” که در صورت ترخیص از بیمارستان به دلیل نامعلوم بودن پدرش به بهزیستی سپرده خواهد شد، هم‌اکنون توسط یک پرستار جوان که خود در بهزیستی بزرگ‌ شده، پرستاری می‌شود.

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *