نسخه جدید کلیپ Happy

وقتی یک آهنگ آمریکایی جوانان تهرانی را تحت تاثیر می گذارد

شفاف: همین چند هفته قبل بود که خبر دستگیری عده ای جوان به دلیل ساختن کلیپ “هپی” به تقلید از آهنگ فارل ویلیامز خواننده آمریکایی در رسانه ها منتشر شد و فیلم اعترافات این جوانان از صدا و سیما هم پخش شد. همان زمان برخی از کارشناسان اجتماعی با نقد این عمل نیروی انتظامی در دستگیری این جوانان و نمایش آنها در تلویزیون این اقدام را عملی غیر قابل دفاع دانستند که نه تنها از تکرار این عمل جلوگیری نمی کند بلکه باعث شهرت بیشتر این کار و امکان تکرار آن توسط دیگر افراد در جامعه می شود.

 

حالا پس از حدود سه هفته از اعلام خبر دستگیری و آزادی آن جوانان عده ای دیگر با ساخت 2 کلیپ جدید از آهنگ “هپی” ویلیامز در تهران سعی در به نمایش گذاشتن شادی خود همراه با رقص در خیابان های غربی تهران را دارند.

97403558447943539803

این 2 کلیپ که با تعداد افراد بیشتر نسبت به کلیپ اولیه در تهران ساخته شده است در محله های غربی تهران ( اکباتان و سعادت آباد ) ساخته شده است و تعداد افراد حاضر در آن بسیار بیشتر از کلیپ اولی می باشد که چند ماه قبل و با حضور 6 جوان تهرانی که در منزلشان ساخته شده بود،تهیه شده است. کیفیت این 2 کلیپ نیز نسبت به کلیپ اول بسیار بهتر ست و از کارگردانی کیفی بهتری برخوردار است و نکته جالب این است که در این 2 کلیپ نیز چهره جوانان حاضر در آن به وضوح مشخص است و حتی بعضا شماره پلاک ماشین ها نیز در آن کاملا دیده می شود. همچنین نکته جالب رقصیدن این جوانان در خیابان های غربی تهران و در مقابل چشم همگان است و در کلیپ دیگر عده ای بیشتری جوان در پارک جنگلی چیتگر مشغول رقص و شادی می باشند که جای تامل فراوانی دارد.

 

این را هم بخوان :  قتل دانش آموز

حال باید پرسید آیا عمل نیروی انتظامی در دستگیری جوانان خاطی در چند هفته قبل توانست جلوی تکرار این عمل را بگیرد و یا حالا با گسترش و مشهور شدن آن جوانان عده ای بیشتر راغب به ساخت چنین کلیپی شدند و آیا تعداد بیشتر افراد حاضر در این کلیپ نشان از آن ندارد که عده ای بیشتر از جوانان ترسی از برخوردهای نیروی انتظامی ندارند و حاضرند حتی دستگیر شوند و بعد از مدتی آزاد شوند؟!

97268946889950681612

ظاهرا اتفاقی که سال 1390 در مورد رفتارهای هماهنگ عده ای از جوانان تهرانی و کرجی برای آب بازی در بوستان های تهران و کرج از جمله بوستان آب و آتش و فراخوان هماهنگ آن کار انجام شده بود. حالا در سال 1393 در مورد آهنگ “هپی” فارل ویلیمامز تکرار می شود.

 

گمان می رود این بار به جای برخوردهای سلبی باید از دستگاه های فرهنگی انتظار داشت با برخوردهای معقول تر جلوی اینگونه اقدامات را بگیرند تا شاهد این رفتارهای هنجار شکنانه در جامعه و برخوردهای غیرمدبرانه که باعث لجاجت بیشتر در میان عده ای می شود

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

یک نظر

  1. سلام
    معلوم میشه جدیتی در برخوردبا آن جوانان نبوده و وقتی آنها آزاد میشن دیگران جرات بیشتری پیدا میکنن و این روند روز بروز پر رنگ تر میشود و یک وقتی مردم مذهبی اگه خودشون اقدام کردن کسی ناراحت نشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *