نیکی کریمی داور جشنواره ادینبورگ

نیکی کریمی در جشنواره ادینبورگ اسکاتلند

همزمان با شروع به کار شصت و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ادینبورگ نیکی کریمی به عنوان رئیس هیئت داوران بخش بین‌الملل این جشنواره در اسکاتلند حاضر شده است.

این بازیگر و کارگردان سرشناس سینمای ایران که تجربه داوری در بیش از ۲۰ جشنواره جهانی را دارد این بار به عنوان رئیس هیئت داوران در یک جشنواره جهانی حاضر شده است. بخش بین‌الملل این جشنواره با هدف شناسایی و تقدیر از استعدادهای فیلمسازی خارج از بریتانیا که به گفته برگزارکنندگان جشنواره، آثارشان خلاق و نوآورانه است و نیاز به توجه بیشتر دارد، راه‌اندازی شده است. برنده جایزه بهترین فیلم بلند داستانی بخش مسابقه بین‌الملل جایزه‌ای نقدی به ارزش ۱۰ هزار پوند دریافت می‌کند. جشنواره ادینبورگ از روز ۲۸ خرداد ماه کار خود را آغاز کرده است و در بخش بین‌الملل علاوه بر کریمی، مایکل فیتس‌جرالد تهیه‌کننده و مارک رابینوویتس مسئولیت قضاوت در مورد فیلم‌های حاضر را برعهده دارند.

157426_402

نیکی کریمی پیش از این در جشنواره بین‌االمللی کن نیز به عنوان داور حضور یافته بود. دو سال بعد از آنکه «یک شب» به کارگردانی او در جشنواره کن حاضر شد و در بخش جایزه دوربین طلایی مورد ارزیابی قرار گرفت، به عنوان داور بخش سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه در این جشنواره حضور پیدا کرد. کارگردان فیلم‌های «یک شب»، «چند روز بعد» و «سوت پایان» سابقه داوری در جشنواره برلین را نیز دارد. او در بخش فیلم‌های اول این جشنواره در سال ۲۰۰۷ به عنوان داور حضور داشت.

این را هم بخوان :  عمر حیوانات

157427_451

بازیگر فیلم‌های «پری» و «سارا» در سال ۲۰۰۹ در بخش اصلی جشنواره کارلووی واری نیز به عنوان داور حضور یافته بود. شصت و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم ادینبورگ هشتم تیرماه به کار خود پایان می‌دهد.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *