کیک شکلاتی مخصوص ولنتاین

کیک شکلاتی زیبا برای هدیه دادن در روز ولنتاین

مواد لازم:

تخم مرغ ۶ عدد . شکر ۲۵۰ گرم . آرد ۲۰۰ گرم . شیر ۱/۲ لیوان . روغن ۳/۴ لیوان

پودر کاکائو ۵ قاشق غذاخوری . وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری . بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری

ابتدا آرد ، وانیل ، پودر کاکائو و بکینگ پودر را داخل کاسه ای بریزید و خوب مخلوط کنید. تخم مرغ ها را درون کاسه ای دیگر با شکر، شیر و روغن خوب مخلوط کنید. سپس مخلوط ارد را کم کم اضافه نمائید و حدود ۵ دقیقه با همزن برقی بزنید تا یکدست شود.

قالب کیک را چرب کنید و روی ان کمی ارد بپاشید. مخلوط کیک را درون قالب بریزید و درون فری که از قبل با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید به مدت ۴۵ الی ۶۰ دقیقه بپزید. کیک را پس از پخت از فر خارج کنید و اجازه دهید خوب خنک شود.

برای تهیه سس شکلاتی نیز، ابتدا شیر، شکر و پودر کاکائو را با هم در یک تابه روی حرارت کم مخلوط کنید. به طور مداوم آن را هم بزنید تا زمانی که مخلوط غلیظ شود و شروع به جوش کند. آن را از روی حرارت بردارید و وانیل را به سس شکلاتی اضافه نموده و هم بزنید.

این را هم بخوان :  تورون جیونا,شیرینی اسپانیایی

کیک را با قالب به شکل قلب هایی کوچک برش دهید. از سس شکلات نیز  برای تزیین روی آن استفاده کنید. کافی است تا کیک ها را در یخچال بگذارید تا کاملا سرد شوند. می‌توانید  تکه قلب های کوچک را  در ظرفی زیبا بچینید. مطمئن باشید همسرتان از دیدن این همه ذوق و سلیقه بسیار خوشحال خواهد شد.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

زن افغانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی یکی از عباراتی است که بسیار جستجو میشود. اگر به دنبال زن افغانی هستید این مطلب را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *