گرانترین بنز ایران

گرانترین مرسدس بنز ایران

شاید هنگامی که تیتر این مقاله را دید گفتید باز هم یک مدل ۲۰۱۴ یا یک کوپه لوکس زیبا از مرسدس است که تازه از گمرک ترخیص شده و به بازار ایران راه پیدا نموده است .

اما کاملا در اشتباه هستید ، این زیبا ترین و شاید گران ترین مرسدسی باشد که در ایران تا به امروز وجود داشته و این خودرو در دنیا هیچ مشابهی ندارد . هیچ مشابهی ندارد چون ، رنگ بدنه آن کاملا سالم بوده و فابریک است ، موتور آن تک در دنیا می باشد ، طراحی بدنه آن دیگر هیچ نمونه ای ندارد و یا اگر باشد بازسازی شده است که به ارزش این مدل نخواهد رسید ، در کل این خودرو زیباترین و بهترین خودروی مرسدسی بوده که تا به امروز به صورت کاملا فابریک موجود بوده است .

گرانترین بنز ایران

 

این خودرو در اوایل دهه ۸۰ شمسی توسط کارشناسان رسمی مرسدس بنز دیدن شده و رقمی نجومی در آن سال برای خرید این خودرو بهموزه خودروهای کلاسیک پیشنهاد شد ( بر اساس شنیده ها و منابع غیر رسمی بیش از ۲ میلیون دلار ) که این موزه این رقم را نپذیرفت و بعدها شاهد این مطلب بوده ایم که از طرف این موزه هر رقمی که برای فروش پیشنهاد بشود ( برای این خودرو ) ، موزه مرسدس آنرا به سرعت پرداخت خواهد داشت ، زیرا اکنون از این خودرو دیگر در دنیا موجود نیست ، تنها این نکته را باید اشاره داشت که هنوز هیچ فردی نتوانسته به درستی بر روی این خودرو قیمت گذاری مناسبی را به انجام رساند .

منظور از اینکه این خودرو دیگر مشاهده نخواهد شد جز موزه خودروهای کلاسیک ایران ، این بوده که هم اکنون مدل های بدون سقف این خودرو در دسترس عموم برای خرید و فروش بوده ولی نمونه کوپه یا اتوبان کروزر آن ظاهرا دیگر وجود ندارد و تنها ۴ دستگاه از آن تولید شده که فقط این مدل سالم مانده است و این مدل در نوع خود نیز تک رنگ است ( اشاره شد که اگر هم موجود باشد به صورت بازسازی شده می باشد و نه کاملا سالم ) .

این را هم بخوان :  قرص های لاغری یا خطر مرگ؟

این خودرو دارای موتوری ۸ سیلندر خطی و به حجم دقیق ۵۰۱۸ سی سی بوده که قدرتی معادل ۱۶۰ اسب بخار را در اختیار راننده خویش قرار خواهد داد . سیستم تعلیق جناغی دوبل ( اکنون در خودروهای لوکس و اسپرت بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد این سیستم ) در جلو و در عقب سیستم سیستم مولتی لینک یا همان اتصال چند گانه ( اتصال دو گانه در اصل ) موجود می باشد . با مراجعه به مشخصات فنی برخی از خودروهای امروزی به راحتی میتوانید از تکنولوژی این خودرو در زمان خویش مطلع شوید .

موتور این خودرو ساخت جنرال موتورز بوده و دارای توربو شارژ می باشد و حرف اول این خودرو یعنی K نشان دهنده سیستم کمپرسور یا همان توربو شارژ می باشد . این خودرو در زمان خویش دارای حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت بوده و به همراه یکی از نمونه های خاص میباخ ، صرفا برای حرکت در اتوبان طراحی شده بود .

این خودرو با ظاهری آرام دل هر بیننده ای را می برد اما ، وای بر روزی که راننده آن نا آرام باشد ، چون این خودرو در آن زمان به هیولایی تبدیل گشته که دیگر نیازی به آیینه سمت شاگرد نخواهد داشت . در انتها شما را دعوت می نماییم تا از تصاویر خودروهای سری K مرسدس به همراه عکس های مرسدس زیبا ، بهره کافی را برده و مانند دیگران غرق در زیبایی این خودرو بشوید .

منبع خبر : موزه خودرو های تاریخی ایران

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *