گوشی های لینوکس

گوشی های لینوکس

گوشی های لینوکسی رقیب جدی اندروید

یکی از جدی ترین رقیب های اندروید، گوشی اوبونتوی لمسی (Ununtu) یک مرحله به واقعیت نزدیک‌تر شده است چرا که سازندگان اولیه این گوشی تعهد کردند که این گوشی لینوکسی را به بازار عرضه کنند.

این سازندگان، شرکت “BQ” در اسپانیا و “Meizu” در چین هستند که فقط شعار نمی‌دهند بلکه برای ساخت چنین گوشی ای برنامه‌هایی دارند. بنابر اعلام آن‌ها، درر سال جاری میلادی، این گوشی به بازار عرضه خواهد شد.

شرکت کانونیکال (Canonical)، حامی سیستم عامل اوبونتو در انگلیس، از همکاری با این شرکت ها در زمینه تولید یک گوشی با سیستم عامل لینوکس خبر داد.

باید گفت بسیاری از کاربران به احتمال زیاد نگران گمنام بودن شرکت های سازنده این نوع گوشی خواهند بود.

یکی از موسسین شرکت کانونیکال، “Meizu” را شرکتی می‌داند که در چین و هنگ کنگ، فروشنده گوشی است اما درصدد ایجاد شعبه های دیگری است: گوشی های اوبونتوی این شرکت در چین و دیگر نقاط جهان قابل دسترس خواهد بود.

این را هم بخوان :  شوهر مهناز افشار کیست؟

شرکت “BQ” نیز دومین شرکت سازنده گوشی در اسپانیا است. شرکت کانونیکال تاریخچه تولید گوشی های دو سیم کارتی را از سوی این شرکت، امری برجسته می‌داند.

بسیاری امیدوارند تا سازندگان و شبکه‌های دیگر فعال در این زمینه به گوشی لینوکس اوبونتو بپیوندند. بسیاری از شرکت های سازنده گوشی، که تا به حال در تولید سیستم عامل اندروید فعال بوده‌اند قصد دارند تا به تولید گوشی های لینوکسی روی بیاورند چرا که با فروش هر گوشی باید پولی را به گوگل بپردازند. گوشی های سیستم عامل فایرفاکس اولین نوع از گوشی های فراری از اندروید محسوب می شوند.

در کنار این ویژگی‌ها، باید گفت که امنیت بالای سیستم عامل اوبونتوی لینوکس در مقایسه با ویندوز و اندروید، امیدها را در رابطه با افزایش امنیت گوشی های هوشمند غیر اپل افزایش داده است. باید منتظر بود و نتیجه تولید و کار گوشی های لینوکسی را مشاهده کرد.

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *