۸۰۰ تریلی قاچاق سیگار مارلبرو در ایران

بی‌اطلاعی مسولان از ۸۰۰ تریلی قاچاق سیگار مارلبرو در ایران

«حسین طلا»، نماینده مردمتهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ایران، با انتقاد از قاچاق ۱۶نوع سیگار مارلبرو در ایران گفته است: سالانه ۶تا ۷میلیارد نخ سیگار مارلبرو، معادل ۸۰۰ تریلی ۲۰ متری که ۱۶ کیلومتر را در بر می‌گیرد مصرف می‌شود و همه هم ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

«حسین طلا»در گفت‌وگو با خبرگزاری «تسنیم»، که روز سه‌شنبه بیستم خرداد ماه منتشر شده، درباره معضل قاچاق سیگار در ایران اظهار کرده است: «سیگار مارلبرو نه یک نخ در کشور تولید می‌شود و نه یک نخ در کشور به صورت رسمی وارد می‌شود و تمام این سیگار به صورت قاچاق در ایران وجود دارد و هولگرام هم ندارد. حتا نمی‌توانید یک سیگار مارلبرو هولگرام دار پیدا کنید. اگر پیدا کردید بنده به شما یک میلیون تومان جایزه می‌دهم.»

hosaintala

وی در این گفت‌وگو ادامه داده است: «این در حالی است که ما در بازار کشور ١۶ نوع سیگار مارلبرو داریم، بنده حساب کردم که در حدود ۶ تا ٧ میلیارد نخ سیگار مارلبرو در سال در کشور مصرف می‌شود، این تعداد نخ سیگار به روایتی حدود ۶٠٠ تا ٧٠٠ تریلی می‌شود، چون هر تریلی یک هزار کارتن را شامل می‌شود و هر کارتن ١٠ هزار نخ سیگار را شامل می‌شود.»

بنابه گزارش «تسنیم»، آقای «طلا»تصریح کرده است: «وقتی در خیابان قزوین تهران و در شرکت دخانیات سیگار تولید می‌شود و به بازار می‌آید این جعبه سیگارها «له» شدگی دارد اما سیگار مارلبرو روی آن حتا یک خش هم نیفتاده است، بنابراین حدود ٨٠٠  تریلی مملو از سیگار مارلبرو را اگر هر تریلی با بار عقب آن ٢٠ متر در نظر بگیریم ،حدود ١۶ کیلومتر صف این مسیر تریلی‌های قاچاق سیگار مارلبرو می‌شود.»

این را هم بخوان :  کماندار ایرانی,آمریکایی شد

این نماینده مجلس ایران بیان داشته است: «حال ١۶ کیلومتر سیگار مارلبرو قاچاق وارد کشور می‌شود، همه ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.»

طلا خاطرنشان کرد: «بنده درباره این موضوع با یکی از وزرا صحبت کردم که این موضوع صهیونیستی است و باید بازار این سیگار گرفته شود و حتا یک نخ از این سیگار را کسی جرات نداشته باشد بکشد.»

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *