تبلیغ پراید

تبلیغ پراید در کره جنوبی سال 1986

پراید خودرویی کره ای است، خودرویی که در حدود سال 1985 در کره برای اولین بار تولید شد و تقریباً 10 سال بعد وارد ایران شد ! ورودی که دیگر خروجی در کارش نبود و تولید آن کماکان در سال 2019 در ایران ادامه دارد. اما تبلیغ پراید در کره جنوبی که در سال 1986 در رسانه های کره ای پخش می شده، دیدن دارد ! مقایسه این تبلیغ با تبلیغی که سالها بعد سایپا در ایران ساخته نیز، در نوع خود می تواند جالب و شاید بهتر است بگویم خنده دار باشد.

تبلیغ پراید در کره جنوبی و ایران

در ویدیوی زیر می توانید 4 تبلیغ را ببینید، 3 تا از کره جنوبی مربوط به دهه 80 میلادی و یکی هم از ایران مربوط به قرن 21 !

پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با سفارش فورد، شرکت مادر، طراحی شد. نسل اول این خودرو که در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت.

این مدل همچنین با نام کیا پراید از ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ در شرکت کیا موتورز کره جنوبی تولید شد و در سال ۲۰۰۱ خط تولید آن به سایپا فروخته شد.

فورد فستیوا

شرکت سایپا با ایجاد زنجیره‌ای از قطعه سازان فنی در گروه سایپا و با حمایت از قطعه سازان بخش خصوصی سعی در ساخت داخل نمودن خودروی پراید نمود و آن را با نام‌های نسیم (پراید هاچ بک)، صبا (پراید سدان) و سایپا ۱۳۲ و سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۱۱ و سایپا ۱۴۱ و وانت پراید (سایپا ۱۵۱) در ایران عرضه کرد.

این را هم بخوان :  شاسی بلند جدید سایپا

در زمستان سال ۱۳۸۹ شرکت سایپا محصولات خود را بر پایه پلتفرم پراید متوقف نمود و تولید بر اساس پلتفرم X100 را آغاز کرد و محصولات خود را با نام‌های جدید:سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۴۱ تولید می‌کند.

طبق گفته وزرات صنعت، تولید پراید در سال ۱۳۹۷ متوقف خواهد شد و در این راستا، تولید سایپا ۱۱۱ در شهریور سال ۱۳۹۶ متوقف شد.البته این توقف تولید تنها یک ماه دوام آورد و شرکت سایپا با انتقال خطوط تولید از کاشان به تهران به تولید این خودرو ادامه داد.

Pride is a Korean car, which was first produced in Korea in 1985 and came to Iran almost 10 years later! The entrance was no longer an issue and its production will continue in 2019 in Iran. However, Admiral Pride in South Korea, which was broadcast in Korean media in 1986!

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

رقص ایرانی

آموزش رقص ایرانی زنانه + ویدیو رقص ایرانی

رقص ایرانی فقط برای ماجون سالم به در بردنایرانی های جذاب نیست، بسیاری از اهالی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *