ترفند های فیسبوک

ترفند های فیسبوک

این واقعیت را دوست داشته باشید یا نه، شما بیش از آنچه تصور می‌کنید در فیسبوک هستید. حتی بسیاری از ما بار‌ها از بالا و پایین کردن صفحه فیسبوک و انتظار پست‌های جدید کلافه شده‌ایم.

خوشبختانه کارهایی وجود دارد که با انجام آن‌ها در فیسبوک، آن را جذاب‌تر و قابل تحمل‌تر می‌کنید.

۱. از گروه‌ها غافل نشوید

شما دوستان مختلفی از جنبه‌های مختلف زندگیتان دارید، پس چرا می‌خواهید همه چیز را با همه شیر کنید؟ اگر دوستانتان را در گروه‌های مختلف تقسیم‌بندی کنید، می‌توانید تصمیم بگیرید که چه گروهی چه پست‌ها، لینک‌ها یا عکس‌هایی را ببیند.

فیسبوک به طور اتوماتیک گروه‌هایی را بر اساس مدرسه‌ای که رفته یا می‌روید، شغل‌هایی که داشته‌اید و مکان‌هایی که زندگی کرده‌اید، ساخته است. حالا شما می‌توانید با این روش، روستان را در گروه‌های موجود یا جدید تقسیم کنید: در پروفایل دوست مورد نظر، روی «Friends» در کنار بخش «Following» کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید تعیین کنید که آن دوست در چه گروهی قرار بگیرد.

۲. آمار دیگران را داشته باشید

در‌‌ همان بخش «Friends» کنار بخش «Following» در پروفایل دوست محبوبتان، گزینه «Get Notifications» وجود دارد که با تیک زدن آن، هر پست جدید یا عکس جدیدی شیر می‌کند، شما نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید. از این طریق خیلی آمار‌ها را خواهید داشت! البته که آن فرد متوجه نخواهد شد.

۳. افراد را بدون اطلاع آن‌ها بلاک کنید

هر چند به هزار و یک دلیل نمی‌توانید پسر عمه یا آشنای دورتان را از صفحه فیسبوک با لگد به بیرون پرتاب کنید، اما می‌توانید پست‌های او را از صفحه خودتان حذف کنید. لازم نیست تا او را از لیست دوستان حذف کنید یا هر کار دیگری که او متوجه شود.

این را هم بخوان :  گفتگو با مریم قاسمی؛نامزد مرتضی پاشایی

کافی است به پروفایل او رفته، روی علامت چرخدنده کلیک کرده و گزینه «Report/Block» را انتخاب کنید. حالا گزینه «… Unfollow» را بزنید تا از این فرد هیچ پستی در صفحه شما دیده نشود.

۴. به فعالیت‌هایتان دقت کنید

اگر کنجکاو هستید که چه فعالیت‌هایی از شما در فیسبوک برای همگان قابل دیدن است، به قسمت «Activity Log» در پروفایل خودتان بروید. در آنجا، هر فعالیتی که داشته‌اید را می‌بینید و می‌توانید چک کنید که هر فعالیت را چه کسانی می‌بینند. ضمناً می‌توانید تنظیمات هر پست خودتان را نیز تغییر دهید.

۵. هیچ پستی را از دست ندهید

به طور پیش فرض، پست‌های دوستانتان در صفحه شما بر اساس «Top Stories» تنظیم شده است که در‌واقع بر اساس لینک‌ها و مطالبی است که از طرف دوستانتان بیشتر شیر شده است. بر این اساس شما ممکن است بسیاری از پست‌ها را به خاطر لایک یا کامنت کم، یا شیر نشدن از دست بدهید.

بالای صفحه در سمت راست، کلمه «Sort» را در اندازه‌ای کوچک با فلشی کوچک‌تر در کنار آن می‌بینید. روی فلش کلیک کرده و گزینه «Most Recent» را بزنید. حالا هر پست جدیدی را خواهید دید. بد نیست بدانید که فیسبوک هر چند وقت، دوباره این تنظیمات را تغییر می‌دهد و باید این روند را دوباره طی کنید. به نظر شما دلیل این کار فیسبوک چیست؟

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

آیا بازاریابی حرام است

آیا بازاریابی حرام است ؟

سوال شما این است که آیا بازاریابی حرام است یا نه، احتمالاً شما مارکتینگ را با بازاریابی شبکه‌ای اشتباه گرفته اید. پاسخ دقیق و کامل را در این مقاله بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *