جزیره سانتورینی، زیباترین جزیره یونان

جزیره سانتورینی، زیباترین و رویایی ترین جزیره یونان

سانتورینی ( Santorini) ، مجمع الجزایر مدور و کوچکی از جزایر آتش فشانی ای است که در جنوب دریای اژه در نزدیکی ۲۰۰ کیلومتری یونان واقع شده است. این جزیره به نام “ترا” یا “تیرا” نیز شناخته می شود. جمعیت این جزیره کمتر از ۱۵۰۰۰ نفر می باشد و به خاطر محلی که جزیره واقع شده و رنگ خانه های آن معروف شده است.

 

آنچه که امروزه جزیر‌ه‌ای با مناظر زیبا به نام سانتورینی را در سرزمین‌های یونان به وجود آورده حاصل فعالیت‌هایی آتشفشانی است که طی سال‌ها صورت گرفته است. جاذبه‌های سنتی این جزیره را خانه‌های سفید با گنبدهایی آبی رنگ تشکیل می‌دهند که بر روی صخره‌های شیب‌دار ساخته شده‌اند.

اما اگر بخواهیم از دیدنی های جزیره سنتورینی صحبت کنیم باید بگوییم سنتورینی یکی از شگفتی های طبیعی بزرگ جهان است و جاذبه اصلی آن چشم انداز و دورنمای دریایی آن از جزیره است. پیکربندی جزیره به صورت تقریبا نیم دایره است که در نتیجه انفجار عظیم آتشفشانی که احتمالا در حدود ۱۶۳۰ سال قبل از میلاد رخ داده است به وجود آمده است. جزیره سنتورینی با مناظر زیبا و بدیع و دراماتیکش شهرت جهانی دارد به ویژه صحنه غروب خورشید که از این جزیره دیده می شود منظره ای رویایی و شگفت انگیز را به وجود می آورد که هرکس حداقل یک بار در زندگی اش باید آن را ببیند.

این را هم بخوان :  تمیزترین کشورهای جهان

 ش

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

سمیرا سیاح

عکس های سمیرا سیاح بازیگر سابق ایران

عکس های سمیرا سیاح بازیگری که تا چند وقت پیش در ایران بود را در خارج از کشور ببینید، عکس سمیرا سیاح بدون حجاب کنار جیم کری جالب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *