حکم عجیب یک قاضی برای نوجوان بازداشت شده در اعتراضات خیابانی

حکم عجیب یک قاضی برای نوجوان بازداشت شده در اعتراضات خیابانی ، علی اگبر حیدری قاضی شهرستان کوهدشت استان لرستان برای یک از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر حکم جالبی صادر کرده است. او نوجوان 16 ساله را به خواندن سه جلد کتاب در زمینه ریشه های انقلاب اسلامی محکوم کرد. 

حکم عجیب قاضی برای جوان بازداشت شده

کوهدشت از توابع استان لرستان می باشد و پنجمین شهر پر جمعیت این استان پس از خرم آباد، بروجرد، درود و الیگودرز است. شهرستان کوهدشت در منطقه ای کوهستانی قرار دارد و دارای آب و هوای سرد است. کوهدشت همچنین یکی از شهر های تاریخی ایران باستان است که سنگ نوشته های متعددی در آن یافت شده است که قدمت آن ها به قرن پنجم شمسی می رسد.

 

تظاهرات سراسری در ایران از اواخر دی ماه سال جاری و از شهر مشهد آغاز شد و به مرور به سایر شهرستان ها نیز کشیده شد. این تظاهرات که از سوی جریان های ضد انقلاب نیز حمایت می شد با شعار های هنجار شکن بر علیه مقدسات و پایه های نظام جمهوری اسلامی ادامه پیدا کرد. اما از آن جا که فاقد رهبری واحد بوده و هدف خاصی جز تخریب اموال عمومی و اماکن مذهبی نداشت، دوام چندانی نیافت و پس از چند هفته درگیری ها فروکش کرد. 

این را هم بخوان :  دستور توقف فیلتر شدن واتس‌اپ

در این مورد بخصوص با توجه به سن کم فرد بازداشت شده و تشخیص دادگاه مبنی بر فریب خوردن نوجوان 16 ساله در جریان اعتراضات خیابانی، تصمیم بر آن شد تا متهم به خواندن چندین کتاب درباره انقلاب اسلامی محکوم شود. بدین ترتیب نه تنها متهم بازداشت شده از مجازات زندان رهایی یافت بلکه به اجبار به مطالعه چندین کتاب نیز محکوم شد تا بر آگاهی اش افزوده شود.

در ۷ دی تجمع‌های اعتراضی با عنوان «محکوم کردن استبداد» گزارش شد. براساس برخی فیلم‌های انتشاریافته در شبکه‌های اجتماعی، تجمع اعتراضی در مشهد به‌دنبال واکنش نیروهای انتظامی به خشونت کشیده‌شدو مأموران برای متفرق کردن تجمع‌کنندگان از ماشین آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کردند.

درباره Ali

این را هم بخوان

زن افغانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی یکی از عباراتی است که بسیار جستجو میشود. اگر به دنبال زن افغانی هستید این مطلب را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *