دستمزد نجومی ستاره های سینما در ایران

در حالی که دستمزد ستاره های سینما و تلویزون هیچ گاه با قواعد اقتصادی حاکم بر زندگی مردم عادی تطابق نداشته، اما در عین حال نیز بازیگران هیچ گاه تمایل نداشته اند که رقم دقیق دریافتی شان در رسانه ها فاش شود.

در حالی رقم دستمزد ستاره های سینما در ایران همیشه مبهم بوده است که این میزان در کشور های توسعه یافته با وجود شفافیت مالی به خصوص، همیشه رقمی معین داشته و در دسرترس رسانه ها و عموم مردم قرار دارد. 

دستمزد های نجومی بازیگران سینما در حالی منتشر میشود که با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر سینما و سودآوری فیلم ها، تکان دهنده به نظر می رسد. این ارقام که با هیچ منطقی سازگار نمی باشد به عنوان نمونه هیچ معیار توجیه کننده دستمزد های چند صد میلیونی بازیگرانی نمی باشد که گردش مالی کل سینمای ایران به رقم 100 میلیارد تومان در سال هم نمی رسد. این در حالی است که چنین هزینه هایی برای یک فیلم با رقم فروش یک میلیارد تومان به معنی ضرر تهیه فیلم کننده است. 

اگرچه دستمزد بازیکنان فوتبال نیز همانند ستاره های سینما نجومی است اما تفاوت آشکار میان این رقم ها با یکدیگر در شفافیت مالی آن ها است. در چند سال اخیر رقم قرارداد ستاره های فوتبال اغلب در رسانه ها افشا می شود اقدامی که در عین حال موجب از بین بردن شایعات نیز می شود. 

برای تعیین دستمزد بازیگران معیار هایی مانند توانمندی، محبوبیت، ویژگی های ظاهری فرد و یا حتی شرایط فیلمبرداری اثر گذار است. اما شاهد هستیم که در بسیاری از موارد با نادیده گرفته شدن این موارد، تنها با محبوبیت فرد در میان مردم، رقم دستمزد وی تعیین می شود. به عبارتی در مواردی بازیگری با توانایی و مهارت بیشتر، دریافتی کمتر از فردی با محبوبیت بیشتر دارد. 

این را هم بخوان :  شکوفه های گیلاس در ژاپن

در ادامه جدولی از رقم دستمزد ستاره های سینما و تلویزیون آمده است. 

درباره Ali

این را هم بخوان

عکس‌های جذاب از زنان در محل کار (اداره و آفیس)

عکس‌های جذاب از زنان در محل کار (اداره و آفیس)

مُدبی حجابی علنی زنانو فَشِن تنها مربوط به مهمانی و مراسم نیست. امروزه زنان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *