عامل انتقال ویروس کرونا

عامل انتقال ویروس کرونا مشخص شد.

 دریکی از آخرین موارد فوت ناشی از ابتلا به سندروم تنفسی خاورمیانه موسوم به «مرس»، یک شهروند سعودی که از یکی از شترهای گله‌اش که ناقل ویروس کرونا بود، به این ویروس آلوده شد.

این مسئله سبب شد تا متخصصان سلامت بر نقش اصلی شتر در انتقال این عفونت مهلک به انسان صحه بگذارند و ترشحات مخاط بینی شتر را عامل اصلی انتقال ویروس کرونا به انسان معرفی کنند.

 

بیماری «مرس» از نخستین ظهور خود در سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون ۶۹۱ نفر را به خود مبتلا کرده که از این میان به تنهایی ۲۸۴ نفر در عربستان سعودی جان باخته‌اند.

مطالعاتی که در ماه اوت ۲۰۱۳ میلادی انجام شد، جزو نخستین مواردی بود که در آن اعلام شد شترهای خاورمیانه به احتمال فراوان عامل اصلی انتقال این ویروس هستند.

این را هم بخوان :  تهران، پایتخت جراحی بینی در جهان

درهمین حال وزارت بهداشت عربستان سعودی که به دلیل اقدامات ضعیف خود در کنترل این بیماری از سوی محققان و پزشکان بین‌المللی مورد انتقاد شدید قرارگرفته اعلام کرد قصد دارد یک مرکز جدید نظارت و کنترل مؤثر بیماری مرس را راه‌اندازی کند.

شبکه سی‌ان‌ان نیز به نقل از مقامات بهداشت امارات اعلام کرد در این کشور تاکنون ۶۹ نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از این میان ۱۰ نفر جان باخته‌اند.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

رابطه مقعدی

آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟

اینجا به سوالی پرتکرار یعنی آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟ پاسخ دادیم. واقعیت این است که رابطه مقعدی باعث بارداری نمیشود اما نکات مهمی در این باره هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *