قسطنطنیه

قسطنطنیه نام قدیمی کدام شهر است ؟

قسطنطنیه ! شاید اولین چیزی که با شنیدن کلمه «قسطنطنیه» به ذهنتان می آید نحوه نوشتن آن می باشد ! بله قسطنطنیه به این شکل نوشته می شود که همیشه به عنوان یکی از کلمات سخت در املا و دیکته مطرح بوده است ! هرچند چندان هم کلمه پرکاربردی نیست، اما برای سخت کردن درس املا و دیکته کاربرد ویژه ای داشته است. قسطنطنیه نام یک شهر است ! شهری که امروز استانبول نامیده می شود. در ادامه در مورد این که قسطنطنیه نام قدیمی کدام شهر است و چرا نامش به قسطنطنیه تغییر کرده است و اطلاعات تاریخی آن بیشتر صحبت کرده ایم.

قسطنطنیه نام قدیمی استانبول امروزی

همین اول می خواهم خیلی راحت پاسخ این سوال را بدهم. قسطنطنیه نام قدیمی شهر استانبول، در زمان امپراتوری روم شرقی بوده است که بعد تصرف توسط عثمانی، اسلامبول یا استانبول نامیده می شود.

قسطنطنیه پایتخت امپراتوری روم شرقی بود. در سال 395 میلادی تئودور کبیر امپراتور روم کشور خود را میان دو پسرش تقسیم کرد و بدین ترتیب، دو کشور به نام‌های روم شرقی و روم غربی پدید آمد.
بنیان‌گزار این شهر قسطنطین (معرب کلمه‌ی کنستانتین) بود که در 274 میلادی متولد شد و در 337 میلادی از دنیا رفت. وی نخستین امپراتور روم بود که آئین مسیحیت را پذیرفت و آن را دین رسمی کشور روم اعلام کرد و کلیسا را با دولت پیوند داد. وی پس از پیروز بر دشمنانش، در سال 330 پایتخت خود را به دهکده‌ی بیزانطیوم (قسطنطنیه) -که در حاشیه‌ی تنگه‌ی بسفر قرار دارد- انتقال داد و آن را وسعت بخشید؛ ساختمان‌های زیادی در آن ساخت.
حاکمان امپراتوری روم شرقی همیشه بر این مطلب تاکید داشتند که دولت بیزانس (دولت روم شرقی) دولتی است شرقی. قسطنطنیه تا سال 1453 پایتخت امپراتور روم شرقی محسوب می‌شد. در این سال، از سپاهیان دولت عثمانی به فرماندهی سلطان محمد فاتح شکست خوردند و قسطنطنیه تصرف شد و بدین ترتیب، به عمر امپراتوری هزارساله‌ی روم شرقی خاتمه داده شد. شهر قسطنطنیه پس از تصرف توسط نیروهای عثمانی، اسلامبول (یعنی شهر اسلام) خوانده شد.
این شهر هم‌اکنون یکی از شهرهای مهم و زیبای کشور ترکیه محسوب می‌شود که در کنار تنگه‌ی بسفر (تنگه‌ای که دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می‌کند) قرار دارد. اسلامبول یا استامبول در بخش اروپایی ترکیه است و حلقه‌ی ارتباطی آسیای صغیر با اروپای شرقی به شمار می‌آید.

این را هم بخوان :  کیک براونی

استانبول بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر ترکیه است. استانبول در سرتاسر کانال آبی گسترش یافته و باعث شده یکی از زیباترین پایتخت‌های تاریخی در جهان بشمار آید.

 

سفر و گردش با قیمت مناسب در قسطنطنیه !

برای سفر ارزان به استانبول راه های زیادی وجود دارد و دلیل آن هم نزدیک بودن این کشور به مرزهای ایران است. از همین رو شما می توانید هم از طریق زمینی و هم از خطوط هوایی به ترکیه و شهر استانبول دسترسی داشته باشید. اگر تصمیم بگیرید که از طریق زمینی به سمت این کشور بروید باید بگوییم که تقریبا ۳ روز شما در راه خواهید بود.

قسطنطنیه

مسیری که باید با اتوبوس به سمت استانبول بروید به این ترتیب است که باید از ترمینال غرب در تهران به سمت ترمینال تبریز و از آنجا به مقصد استانبول حرکت کنید تقریبا ۳ روز یا ۴۰ ساعت شما در راه خواهید بود. که البته هزینه کمی را برای سفر پرداخت خواهید کرد. اما بیش از نیمی از انرژی و توان شما در طول سفر به این ترتیب از بین خواهد رفت و باید یک روز کامل به استراحت بپردازید.

صرفه جویی در قسطنطنیه

پیشنهاد ما این است که گزینه صرفه جویی را از قسمت رفتن و برگشتتان در سفر ارزان به استانبول حذف کنید و با هواپیما خودتان را به این کشور برسانید.

مهمترین نکته این است که ارز مسافرتی بر روی بلیط هواپیما به شما تعلق خواهد گرفت و اگر شما بخواهید با اتوبوس به این شهر بروید باید با ارز مسافرتی خداحافظی کنید! 

قسطنطنیه نام قدیمی شهر استانبول است

Constantinople is the old name of which city ?

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

آیا بازاریابی حرام است

آیا بازاریابی حرام است ؟

سوال شما این است که آیا بازاریابی حرام است یا نه، احتمالاً شما مارکتینگ را با بازاریابی شبکه‌ای اشتباه گرفته اید. پاسخ دقیق و کامل را در این مقاله بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *