لوبیا کباب رشتی

لوبیا کباب، غذای خوشمزه رشتی ها

وقتی به فرهنگ غذایی اهالی رشت و استان گیلان نگاه می کنیم، تعداد بسیاری غذاهای با سبزیجات و گیاهی می بینیم، غذاهایی که معمولاً کمتر گوشت قرمز و سفید دارند. لوبیا، بادمجان، سیر، تره، سبزیجات و … از جمله سبزیجات و صیفی جات هستند که معمولاً در غذاهای خطۀ گیلان دیده می شود. لوبیا کباب هم یکی از همین غذاهاست. در این مطلب از شادابتور در مورد لوبیا کباب بخوانید و یاد بگیرید لوبیا کباب را چگونه درست کنیم.

لوبیا کباب محبوبِ گیلانی ها

چندی پیش در خبر ها خواندم که : در نشست يونسكو در پاريس ، ايرنا بوكووا ، دبيركل يونسكو اعلام كرد رشت و ۴۶ شهر ديگر از ۳۳ كشور جهان به شبكه شهرهاي خلاق جهان پيوستنه‌اند !

این که رشت در بین شهرهای خلاق دنیا قرار گرفته است در نوع خودش جالب است، اما نکته مهمتر این است که آیا غذاهای خوشمزه گیلانی هم نقشی در این انتخاب داشته است یا خیر 🙂

لوبیا کباب در واقع ترکیبی از همان خوارک لوبیا و کباب گوشت است.

این را هم بخوان :  ساندویچ اسلوپی جو

لوبیا کباب این روزها در رشت بسیار محبوب شده است در این غذا که می‌توان آن را در وعده‌های مختلف غذایی مخصوصا صبحانه میل کرد، کباب چنجه را به همراه خوارک لوبیا چیتی سرو می‌کنند، این غذا پس از آنکه تکه‌های چنجه در خوراک لوبیا ریخته شد، خورده می‌شود.

عکس لوبیا کباب رشتی

لوبیا کباب رشتی
لوبیا کباب رشتی

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

زن افغانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی یکی از عباراتی است که بسیار جستجو میشود. اگر به دنبال زن افغانی هستید این مطلب را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *