نتایج مشاجره ناسالم با همسر

تشخیص بین یک مشاجره سالم و ناسالم بین یک زوج کار سختی است. ما در حالت کلی دو دسته از مشاجره داریم، دسته اول کمک می کنند که مشکل بوجود آمده حل شود و دسته دوم ارتباط شما را نابود می کنند.

۱) علاقه ای به گوش دادن ندارید

اگر به آنچه که طرف مقابل تان می گوید به دقت گوش ندهید، ناعادلانه دعوا کرده اید، چراکه برقراری ارتباط یکی از ارکان یک مشاجره سالم است. این ارتباط و گوش دادن است که منجر به حل مشکل می شود. اگر بدون اینکه گوش بدهید فقط بر روی چیزهایی که می پندارند درست هستند، تمرکز کنید، رابطه تان از بین خواهد رفت.

۲) تلاش دارید برنده شوید

مشاجره نباید با هدف برد باشد! یک بحث باید کمک به حل شدن موضوع بکند و میدان جنگ نیست که برنده داشته باشد. تلاش برای برنده شدن در مشاجره باعث می شود که طرف مقابل خس کند که مورد حمله قرار گرفته است و گارد بگیرد و در نهایت یک مشاجره ناسالم بوجود بیاید.

۳) در موقع بحث، عصبانی می شوید

به هر روشی شده، باید در هنگام بحث، عصبانیت خود را کنترل کنید وگرنه حرفی خواهید زد که بعدا از آن پشیمان خواهید شد. عصبانیت، حس تخریب کننده ای است که نه تنها منجر به از سرگیری ارتباط خوب نمی شود بلکه آن را تخریب می کند. در هنگام مشاجره به یاد داشته باشید که باید بر روی موضوع بحث تمرکز کنید و نه شخصیت طرف مقابل! یک عصبانیت بی جا یک بحث ساده و دوستانه را به یک جنگ لفظی تبدیل خواهد کرد.

 

۴) راجع به چیزهای تکراری بحث می کنید

اگر همیشه راجع به مسائل مشترک و همیشگی بحث می کنید، باید از زاویه‌ی دیگری به موضوع نگاه کنید، وگرنه خطر جدایی بسیار محتمل است. طبق گفته‌ی انیشتین :

هیچوقت با تفکری که مشکلی را بوجود آورده است، نمی توان آن مشکل را حل کرد.

۵) یادتان می رود که به نوبت صحبت کنید

حتما می دانید که وقتی کسی صحبت می کند، باید طرف مقابل گوش بکند. اهمیت این موضوع در زمان مشاجره بسیار بیشتر است. بسیار مهم است که در یک مشاجره سالم، به نوبت صحبت کنید و گوش دهید تا به یکدیگر فرصت حرف زدن را کاملا بدهید. دوباره تکرار می کنم که خوب گوش کنید! موقع حرف زدن طرف مقابل به حرف هایی که خواهید زد فکر نکنید!

۶) نمی توانید مشاجره را به اتمام برسانید

اگر مشکلات شما جدی و پیچیده هستند، باید در نهایت تفاوت های یکدیگر را بپذیرید و برای حل آن از مشاوران، دوستان، آشنایان و یا کسانی که بهشان اعتماد دارید کمک بگیرید.

۷) صدایتان را بلند می کنید

زمانی که شما صدای خود را یک واحد بلند کنید، طرف مقابل شما مجبور است که صدایش را دو واحد بلند کند تا صدایش به گوش شما برسد. این روال به همین شکل ادامه پیدا می کند تا اینکه یک گفتگوی ساده به یک داد و بیداد اساسی تبدیل می شود! لطفن!!! آرام صحبت کنید.

در نهایت اینکه امیدوارم همیشه با فکر و منطق مشاجره کنید. چند لحظه هم که شده احساس رو کنار بگذارید، چونکه می دونم که عاشقانه همسرتون رو دوستش دارید و نمی خوایید که مشکلی برای رابطتون پیش بیاد.

این را هم بخوان :  مدل جدید لباس مجلسی زنانه

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

زن افغانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی یکی از عباراتی است که بسیار جستجو میشود. اگر به دنبال زن افغانی هستید این مطلب را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *