نکاتی برای داشتن ناخن های زیبا

۵ نکته برای داشتن ناخن های زیبا

۱_ غشاء نازک و پوست مانند انتهای ناخن ها را دست کاری یا کوتاه نکنید :

هیچ فرقی نمی کند که شما یک آرایشگر حرفه ای باشید یا یک تازه کار ، اولین نکته برای داشتن ناخن های زیبا و محکم این است که از کندن و دست کاری این غشاء جدا خودداری کنید . وظیفه این غشاء جلوگیری از نفوذ قارچ ها و باکتری ها به داخل ناخن است . با کندن و زخمی کردن این غشاء در واقع ناخن های خود را در برابر حملات انواع بیماری ها آسیب پذیر می کنید .

۲_ از محصولات محکم کننده ناخن تا حد ممکن استفاده نکنید :

محکم کننده ناخن ها معمولا پایه علمی محکمی در تحقیق و تولید ندارند . یک ناخن سالم ناخنی است که در حد استاندارد و معمول انعطاف داشته باشد . همین انعطاف باعث می شود تا درصد شکنندگی آن پایین بیاید . استفاده از محکم کننده باعث خشک و سفت شدن ناخن می شود که همین امر منجر به ترد و شکننده شدن می شود .

۳_ مرطوب نگه داشتن بستر ناخن ها و غشاء انتهای ناخن :

یکی از علل شکستن ناخن خشک بودن آن است ، در نتیجه می توان از روغن ها و کرم هایی که مخصوص مرطوب کردن غشاء انتهای ناخن هستند و باعث بالا رفتن انعطاف ناخن ها می شوند استفاده کرد . این کار علاوه بر این که زیبایی و تازگی خاصی به ناخن ها می دهد ، احتمال شکستن ، پوست پوست شدن و شکافته شدن ناخن را کم می کند .

۴_ مانیکور و پدیکورهای مکرر و پی در پی باعث آسیب می شود :

تحقیقات جدید نشان می دهد که مانیکور و پدیکورهای مکرری که معمولا در سالن های آرایش و با استفاده از مواد شیمیایی انجام می شود ، باعث آسیب دیدن بستر ناخن و در نتیجه شکنندگی آن ها می شود . به طور معمول و در حالت طبیعی دور تا دور ناخن ها باید کاملا صاف باشند ، اگر پف کرده و قرمز باشد ، نشانه آسیب دیدگی بستر ناخن است .

این را هم بخوان :  روش هایی ساده برای ایجاد تغییرات در چهره‌تان

کارشناسان توصیه می کنند که حداقل کاری که می توان در این مورد انجام داد ، استفاده از وسایل شخصی و خصوصی برای مانیکور و پدیکور است . این کار ریسک کمتری دارد و به نظر راه سالم تری است .

۵_ از براق کننده ها که پایه آن ها آستون است استفاده نکنید :

تقریبا تمامی محققان و دانشمندان بر سر این موضوع که آستون می تواند برای ناخن و پوست مضر باشد ، با هم موافقند . اثر مستقیمی  که آستون روی ناخن دارد ، شکننده کردن آن است .

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

زن افغانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی یکی از عباراتی است که بسیار جستجو میشود. اگر به دنبال زن افغانی هستید این مطلب را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *