ورزشکاران رزمی UFC قبل و بعد از مسابقه

مبارزه قهرمانی نهایی (Ultimate Fighting Championship) با نام اختصاری یواف‌سی (UFC) یک سازمان برگزاری مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی و میزبان بهترین مبارزان این رشته است و مسابقات خود را در کشورهای مختلف دنیا برگزار می‌کند.

مسابقات یو اف سی بر روی یک سکو درون یک قفس فلزی برگزار می‌شود. قوانین محدودکنندهٔ ناچیز این مسابقات باعث می‌شود تا اکثر تکنیک‌های رشته‌های مختلف رزمی از جمله ضربات دست و پا و فنون گلاویزی آزاد باشد. اما حرکاتی چون گاز گرفتن، فروکردن انگشت در چشم، حمله به بیضه، کشیدن مو، کله زدن، قرار دادن انگشت در هر یک از منافذ بدن رقیب، ضربه به مهره‌های ستون فقرات و نخاع، ضربه رو به پایین با مفصل آرنج، هر نوع ضربه به گلو، نیشگون گرفتن یا چنگ زدن بافت‌های گوشتی حریف، گرفتن پستان، و ضربه لگد یا زانو به حریفی که بر روی زمین افتاده است، در قوانین یواف‌سی خطا محسوب می‌شوند.

چندین مبارز فارسی زبان از ایران و افغانستان در رقابتهای هنرهای رزمی ترکیبی حضور دارند. اما بطور خاص از مبارزین ایرانی رقابتهای UFC می توان به کمال شعله روز، امیر سعدالله، رضا مددی و بن ایل داریوش اشاره کرد. کمال شعله روز از قدیمی ترین مبارزین ایرانی الاصل رقابتهای UFC است. بن ایل داریوش نیز که از ایرانیان آشوری مقیم آمریکا است از جمله جوانترین و موفق ترین مبارزین ایرانی الاصل این رقابت ها بشمار می رود.

این را هم بخوان :  مرگ یک بازیکن بر اثر شادی پس‌از گل

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

عکس‌های جذاب از زنان در محل کار (اداره و آفیس)

عکس‌های جذاب از زنان در محل کار (اداره و آفیس)

مُدشوخی ناجور سر کلاسو فَشِن تنها مربوط به مهمانی و مراسم نیست. امروزه زنان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *