آلودگی جنسی قبل از ازدواج

آلودگی جنسی قبل از ازدواج از مهم‌ترین عوامل طلاق در کشور

 

رئیس پیشین سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در مصاحبه ای عنوان کرد در ۵ سال گذشته در شهرهای تهران، مشهد، قم، ‌اصفهان و تبریز به طور میانگین از هر ۴ زوجی که ازدواج کرده‌اند، تنها یک زوج از زندگی خود رضایت دارد. 
غلامعلی افروز خاطرنشان کرد: آلودگی جنسی دختر یا پسر قبل از ازدواج از مهم‌ترین عوامل طلاق است و در واقع

اگر یکی از طرفین آلودگی جنسی داشته باشند، همسان نیستند و اصول کفویت را نشناخته و رعایت نکرده‌اند.

آلودگی جنسی پیش از ازدواج به معنای برقراری روابط جنسی با افراد متعدد بوده که باعث نارضایتی های بعدی در زندگی مشترک می شود. 
طی آمارهای تکان‌دهنده‌ای که اخیراً از وضعیت روابط زناشویی در ایران منتشر شده است، طلاق روز به روز افزایش می‌یاید. براین اساس، دلیل اصلی ۵۰ تا۶۰ درصد از طلاق‌هایی که رخ می‌دهد، مشکلات جنسی و نگرش منفی زن یا مرد نسبت به آن است. زیرا تأمین نشدن توقعات جنسی در زندگی‌ زناشویی زوجین، می‌تواند رابطه‌ی آن‌ها را سرد کند و در پی آن، با ورود این نارضایتی در سایر جنبه‌های زندگی زناشویی، منجر به تقاضای طلاق از سوی یکی از زوجین می‌شود. نتایج تحقیقات نشان داده است که روابط جنسی ارتباط مستقیم با رفتارهایی دارد که تداوم‌بخش زندگی زناشویی زوجین است و صمیمیت جنسی باعث به وجود آمدن و تعمیق صمیمیت عاطفی در ارتباط آن‌ها میشود. 
براساس نظر بسیاری از روان‌شناسان خانواده، اگر زن و شوهر روابط جنسی خوبی با هم نداشته باشند، ممکن است کوچک‌ترین مشکلات را به بحرانی بزرگ تبدیل کنند و کار آن‌ها به جدایی و طلاق ختم شود. بر اساس آمارهای منتشرشده ، بیشتر مراجعه کنندگان، مشکلات جنسی را عامل جدایی خود می‌دانند. این آمار هر روز در حال افزایش است و توجه به این مهم ضروری به نظر می‌رسد. 
همچنین دکتر مجید ابهری، آسیب شناس اجتماعی هم در این رابطه می گوید: طی سالهای اخیر با توجه به تغییر سبک زندگی و گرایش به مصرف زدگی دلایل اصلی طلاق در کشور تغییر یافته است. فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی- ایرانی، مشکلات اقتصادی و تورم که باعث ایجاد تنوع در خانواده ها می شود و عدم تفاهم بین زن و شوهر از مهمترین دلایل طلاق در کشور است.
 
آلودگی قبل از ازدواج
آلودگی قبل از ازدواج
 
وی ادامه داد: ۶۰ درصد طلاق ها در مسائل جنسی ریشه دارد. در این زمینه زوجین به دلیل چارچوب های فرهنگی- اجتماعی دلیل واقعی را بیان نمی کنند و بهانه های دیگر را پیش می کشند. 

این را هم بخوان :  آیا قره قروت خاصیت دارد

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

زن افغانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی یکی از عباراتی است که بسیار جستجو میشود. اگر به دنبال زن افغانی هستید این مطلب را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *