ارتباط رابطه جنسی و چاقی

آیا رابطه جنسی باعث چاقی می شود ؟

حتماً شما هم شنیده اید که می گویند رابطه جنسی و تعداد زیاد رابطه جنسی باعث چاقی و افزایش وزن می شود. خیلی ها این حرف را می زنند و هیچ یک هم دلیل و منطقی برای حرف خود ندارند ! فقط این را شنیده اند ! به همین دلیل این سوال ایجاد می شود که آیا رابطه جنسی باعث چاقی می شود ؟ جواب کوتاه و سریع به این سوال پر تکرار است که خیر ! هیچ ارتباطی بین رابطه جنسی زن و مرد و افزایش وزن یا چاقی وجود ندارد !

افسانه ای به نام افزایش وزن با رابطه جنسی

این یک افسانه است که رابطه جنسی بین زوج و زوجه (زن و شوهر) باعث افزایش وزن می شود. ممکن است برخی تداخلات هورمونی یا تغییرات هورمونی و عدم تعادل در هورمونها چه در مرد و چه در زن باعث افزایش یا کاهش وزن شود، اما این تداخلات هورمونی اساساً ارتباطی به افزایش وزن ندارد.

ارتباط رابطه جنسی و اضافه وزن

اکثر افراد پس از ازدواج چاق می شوند

شاید افزایش وزن پس از ازدواج، یکی از دلایلی باشد که افراد فکر میکنند رابطه جنسی باعث افزایش وزن و چاقی و چربی اضافه میشود. طبیعتاً بین ازدواج و رابطه جنسی ارتباط وجود دارد، اما بین رابطه جنسی و چاقی خیر ! علت بروز اضافه وزن پس از ازدواج به خاطر تغییر سبک زندگی است نه رابطه جنسی ! فکر نکنید اگر رابطه جنسی بیشتری داشته باشید، وزنتان بیشتر افزایش پیدا میکند ! بد نیست بدانید که میزان مصرف انرژی بالایی دارد و در یک رابطه جنسی معمولی حدود 110 کیلو کالری توسط مرد و حدود 60 کیلو کالری توسط زن مصرف میشود که تقریباً اندازه یک پیاده روی یک ساعته است (البته برای مرد، برای زن میزان مصرف کمی کمتر است).

آیا شکل رابطه جنسی اثری بر وزن دارد ؟

این دیگر از افسانه هم گذشته ! این در حد خرافات است ! که میگویند مثلاً رابطه جنسی مقعدی (از پشت) با رابطه جنسی واژینال (از جلو) اثرات متفاوتی بر افزایش وزن و چاقی دارد ! که همگی اینها خلاف واقع است.

رابطه جنسی و چاقی

مهمترین عاملی که بر وزن اثر میگذارد، سبک زندگی است، یعنی میزان غذایی که می خوریم و میزان تحرکی که داریم، توازن این دو به کنترل وزن در محدوده نرمال کمک میکند. باروهایی مثل این که رابطه جنسی باعث افزایش وزن میشود، باورهای درست و دقیقی نیستند. رابطه جنسی شرعی و کنترل شده با کاندوم از روشهای ایمن برقراری رابطه جنسی است. سلامت باشید !

این را هم بخوان :  انواع ماسک های مناسب پوست

شما هم تجربیات خود را از رابطه جنسی و اثرش بر افزایش وزن را در نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

You’ve probably heard it said that having sex and having too much sex causes obesity and weight gain. Many people say this and none of them has a reason and logic for their words! They have only heard this! This raises the question of whether sex causes obesity. The short and quick answer to this repetitive question is no! There is no connection between male and female sex and weight gain or obesity!

خلاصه
آیا رابطه جنسی باعث چاقی می شود ؟
عنوان نوشته
آیا رابطه جنسی باعث چاقی می شود ؟
توضیحات
چقدر این سوال را می پرسند که آیا رابطه جنسی باعث چاقی می شود ؟ و برخی باورهای دیگری دارند که انواع رابطه، تاثیر متفاوتی بر وزن دارد ! اما واقعیت چیست ؟
نویسنده
منتشرکننده
Shadabtor
لوگو

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

آیا بازاریابی حرام است

آیا بازاریابی حرام است ؟

سوال شما این است که آیا بازاریابی حرام است یا نه، احتمالاً شما مارکتینگ را با بازاریابی شبکه‌ای اشتباه گرفته اید. پاسخ دقیق و کامل را در این مقاله بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *