احتمال حذف والیبال ایران

هشدار درباره احتمال حذف والیبال ایران

روزنامه «شهروند» نوشت: این نخستین‌باری نیست که غیبت تماشاگران زن در بازی‌های لیگ جهانی برای ایران دردسر درست می‌کند. ‌سال قبل فدراسیون سعی کرده بود با حضور خبرنگاران، داوران و کارکنان فدراسیون در سالن خلأ تماشاگران زن را پر کند اما باز هم از FIVB تذکر گرفت. این تذکر در کنار یادداشت‌های ناظران درباره دمای بالای سالن و نداشتن دوربین‌های HD نمره منفی در میزبانی ایران بود اما امسال شرایط متفاوت شد. فدراسیون بعد از بازی نخست مقابل برزیل، سرعت اینترنت را افزایش داد و دور زمین را خلوت کرد تا به تذکرات فدراسیون جهانی گوش فرا دهد. یکی دیگر از نواقصی که درباره میزبانی ایران وجود داشت، نبود رقصنده در میان ست‌ها بود! حتی فدراسیون برای این مساله نیز راهکاری در نظر گرفت و باستانی‌کاران را برای نمایش میان ست‌ها آماده کرد.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال نیز در این‌باره می‌گوید: «ما با همه توانمندی‌هایمان به این سطح جهانی در والیبال رسیدیم اما فدراسیون والیبال جهانی، ۳ شرط پیش روی ما برای رفتن به گروه الف قرار داد؛ HD کردن پخش مسابقات، داشتن سیستم ویدئوچک و اجازه حضور زنان در ورزشگاه. صدا و سیما با هزینه‌ای در حدود ۱۵‌ میلیون دلار سیستم پخش HD را وارد ایران کرده و مشکل سیستم ویدئوچک هم حل شده و فقط مانده مساله حضور زنان در ورزشگاه. بحث ممنوعیت حضور بانوان نیز بر عهده فدراسیون نیست، بلکه در دست همان نهادی است که در این مورد می‌تواند دخالت کند. من نامی نمی‌برم اما بحث شورای تامین و شورای امنیت مطرح است. این موضوع باید به شکل ظریفی حل شود چرا که در این مورد اختلاف نظر فقهی وجود دارد و به همین دلیل موضوع باید کارشناسی و بررسی دقیق شود.»

وی می‌افزاید: «بازی والیبال یک بازی خانوادگی است. در بازی لهستان و برزیل در ورشو بیش از ۵۰‌ درصد تشویق‌کنندگان را زنان تشکیل می‌دادند. تاکنون حضور زنان در بازی‌های ملی هیچ مشکلی ایجاد نکرده و خانم‌ها با مقنعه و با چادر یا در حالی‌که پرچم ایران را به سر یا پیشانی بسته‌ بودند، ایران را یک‌صدا تشویق می‌کردند، بدون هیچ مشکلی، آن هم در سالنی که جای سوزن انداختن نداشت. تاکنون هیچ بداخلاقی‌ای اتفاق نیفتاده. همه تلاشمان را برای رفع این مشکل انجام می‌دهیم مگر اینکه مسئولان تصمیم بگیرند که ما نیازی نداریم در لیگ جهانی قرار بگیریم یا میزبان بازی‌های جهانی باشیم. ما به‌عنوان تنها رشته‌ گروهی کشور که در این سطح جهانی درخشیده، حیف است در این برهه حذف شویم و زحماتمان به باد رود.»

این را هم بخوان :  روایت شب مناظره موسوی و احمدی نژاد

حمایت لهستانی ها از زنان ایران

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *