اعتیاد در ایران

خبرگزاری اسوشیتدپرس در گزارشی مصور از استعمال مواد مخدر، وضعیت معتادان و مراکز ترک اعتیاد در تهران به وضعیت اعتیاد در ایران پرداخته است.

 

گزارش ابراهیم نوروزی عکاس اسوشیتدپرس درباره مساله اعتیاد در ایران از عکس‌هایی از زنان و مردان معتاد در حال استعمال شیشه در نقاط حاشیه ای تهران و زندگی اسفبار آنها آغاز می شود و در ادامه سری به مرکز ترک اعتیاد زنان در چیتگر و مرکز ترک اعتیاد مردان در “وردیج” کرج و مرکزی در جنوب تهران می‌زند و داوطلبان ترک اعتیاد در این مراکط را نشان می‌دهد.
بر اساس آمارهای رسمی در حال حاضر کشور ما یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد دارد و سالانه بیش از ۵۰۰ تن مواد مخدر مصرف می شود که البته آمارهای غیر رسمی رقمی بیش از این را نشان می دهد. همچنین طی ۵ سال گذشته روزانه ۷۰ نفر معتاد به جمعیت معتادان کشور اضافه شده و بر اساس تحقیقات انجام شده مواد مخدر به تنهایی بین ۶۳ تا ۶۵ درصد از جرائم و دستگیری ها را به شکل مستقیم و غیر مستقیم به خود اختصاص داده است.
گزارشی که توسط معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با کمک کارشناسان این حوزه در سال جاری در مورد مواد مخدر و جرائم در ارتباط با آن انجام شده نیز بیانگر این است که مصرف مواد صنعتی از نیم درصد در سال ۸۴ به ۲۶ درصد در سال گذشته رسیده است. از سوی دیگر سن اعتیاد نیز کاهش یافته و زنان در معرض آسیب بیشتری قرار گرفته اند و همچنین معضلات بهداشتی اعتیاد به ویژه ابتلا به ایدز نیز نگران کننده است.
بر اساس این گزارش، روزانه تقریبا ۸ نفر بر اساس مصرف مخدر جان خود را از دست داده اند، همچنین افزایش ۱۵ درصدی مرگ و میر زنان نیز بر اثر سوء مصرف مواد نسبت به سال ۹۱ در آمار مشهود است و از سوی دیگر مصرف شیشه بیش از ۲۵ درصددر سال ۹۲ رشد داشته است.
این را هم بخوان :  مخدری به نام خط

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

عکس‌های جذاب از زنان در محل کار (اداره و آفیس)

عکس‌های جذاب از زنان در محل کار (اداره و آفیس)

مُدساده اما معنادارو فَشِن تنها مربوط به مهمانی و مراسم نیست. امروزه زنان و مردان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *