نزار درست است یا نذار ؟

املای صحیح نزار : نزار درست است یا نذار ؟ (درست بنویسیم)

نزار درست است یا نذار ؟ این بار در سری مطالب درست بنویسیم به املای صحیح کلمه نزار یا نذار پرداخته ایم. اولین بار با مطلب «راجع به درست است یا راجب» مطالب درست بنویسیم را شروع کردیم که این بار می خواهیم در مورد یکی از کلمت رایج در گفتگوها و چت های بین مردم در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها بپردازیم. در این مطلب به این سوال که نذار درست است یا نزار می پردازیم.

نزار بنویسیم یا نذار ؟

مثل همیشه، اجازه دهید پاسخ به این سوال را بی دلیل طولانی نکنیم ! نزار اشتباه است ! در واقع واژۀ نذار، حالت عامیانۀ نگذار یا بگذار است که با ذ نوشته می شود، به همین دلیل بایستی واژه نذار را به صورت نذار بنویسیم. پس از امروز در چت های ننویسیم که «در کانال تلگرام بزار» ! بلکه بگوییم «در کانال تلگرام بذار»

تصویر زیر را در ارتباط با نحوه صحیح نوشتن واژۀ نذار یا بذار مشاهده فرمایید :

نزار بنویسیم ی نذار

میذارم بنویسیم یا میزارم ؟

نمونه استفاده از کلمه «نذار» :

سر به سر من نذار

بذار ببینم چی میشه

نذاشتی که برات توضیح بدم

بذار خودش بره تا یاد بگیره

نذار کسی حقت را بخوره

و کلی جملات دیگر که با فعل «گذاشتن» ساخته می شود که در حالت عامیانه به شکل های مختلف نوشته می شود اما به هر حال حرف ذ در آن وجود دارد نه، ز !

این را هم بخوان :  انضباط درست است یا انظباط؟ (درست بنویسیم)

آن چه بیشتر درباره این کلمه سوال است

بزار یا بذار ! که درستش بذار است.

نزاشتن یا نذاشتن که درستش نذاشتن است. (نگذاشتن)

میزارم یا میذارم که درستش میذارم است . (به معنای اجازه دادن یا قرار دادن)

میزارم درسته یا میذارم ؟ که شیوه درست نوشتن میذارم است.

این موضوع را مدنظر داشته باشید که کلمه «نزار» نیز خودش دارای معنی است، یعنی لاغر، ضعیف و ناتوان که ارتباطی به معنی نذار ندارد !

Put it is right or not? This time, in the correct series, write down the correct words of the word Put it or not. This time, we want to talk about one of the common shortcuts in conversations and chatings between people on social networks and messengers. In this article, let’s answer the question that is right or not.

در پایان این مطلب که روی نحوه نوشتن گذاشتن کار کردیم کمی جلو برویم و شما را دعوت می کنم به خواندن مطلبی درباره زغال یا ذغال !

خلاصه
املای صحیح نزار : نزار درست است یا نذار ؟ (درست بنویسیم)
عنوان نوشته
املای صحیح نزار : نزار درست است یا نذار ؟ (درست بنویسیم)
توضیحات
نزار درست است یا نذار ؟ نزار بنویسیم یا نذار ؟ املای صحیح نذار است یا نزار ؟ با هم یاد بگیریم که نزار یا نذار کدام درست است ؟ همین طور نزاشتن یا نذاشتن
نویسنده
منتشرکننده
Shadabtor
لوگو

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

عکاسی نود

عکس نود چیست و منظور از عکاسی نود چیست؟

عکس نود و عکاسی نود چیست ؟ چرا خیلی ها در شبکه اجتماعی عکس نود میخواهند؟ قانون عکاسی نود در ایران چطور است ؟ همه در این مطلب از شادابتور بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *