اولین پاسدار کشته شده در جنگ با داعش

جنازه اولین پاسدار کشته شده در جنگ با ” داعش ” به خاک سپرده شد

پیکر سروان پاسدار علیرضا مشجری اولین کشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ با “داعش “٫ بیست پنجم خرداد ماه در تهران تشییع و به خاک سپرده شد.

منابع خبری وابسته به جمهوری اسلامی از آقای مشجری به عنوان فردی یاد کردند که برای ” کمک به شیعیان عراق علیه تکفیرهای داعش” به عراق اعزام و  بامداد روز شنبه ۲۴ خرداد ماه کشته شده است. اما برخی دیگر از همین منابع  این سروان سپاه را مدافع حرم زینب کبری ( در سوریه ) معرفی و گفته اند او ” سحرگاه روزجمعه در خلال انجام ماموریت بر اثر تصادف در استان های غربی کشور به شهادت رسید “

میرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران حضور نظامی ایران را در عراق رد کرده اما در روزهای اخیر روزنامه گاردین به نقل از یک مقام ارشد عراقی نوشته : ایران دو هزار نیرو به عراق فرستاده است. که 1500 تن از آنان از مرز استان دیالی وارد شهر خانقین شدند و 500 تن دیگر نیز به منطقه بدرا رفته اند. روزنامه وال استریت ژورنال نیز در مطلبی دیگر ورود اعضای سپاه قدس ایران را از مرزهای لرستان و ارومیه به خاک عراق را تایید کرده بود.

حسن روحانی امروز به صورت غیر مستقیم حمایت ایران را از دولت عراق اعلام کرده و در اظهار نظری کم سابقه گفته: می‌توان به همکاری با آمریکا در اقدام علیه داعش فکر کرد . وبسایت رسمی ریاست جمهوری ایران نیز نوشته آقای روحانی در تماسی تلفنی با نوری مالکی٬ نخست‌وزیر عراق گفته : «دولت جمهوری اسلامی ایران تمامی تلاش‌های خود در حوزه بین‌المللی و منطقه‌ای به کار خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد که حامیان تروریست‌ها با صدور تروریسم به عراق، امنیت و ثبات این کشور را برهم بزنند.»

این را هم بخوان :  کماندار ایرانی,آمریکایی شد

 

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

2 نظر

  1. کسی که در راه خدا کشته میشود کشته است یا شهید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *