با این شیوه‌ها زمان کمتری برای درس خواندن بگذارید

مدت زمان مورد نیاز برای یادگرفتن کامل یک موضوع جدید می‌تواند خیلی وحشتناک به نظر برسد اما با استفاده از این نکات برای درس خواندن می‌توانیم تمرکز خود را بهبود بخشیده اطلاعات بیشتری را در مدت نسبتاً کوتاه‌تری در ذهنمان ذخیره کنیم:

  • در بازه‌های کوتاه مدت درس بخوانید: مغز انسان توانایی یادگیری و ذخیره‌ی اطلاعات را بعد از گذشت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه از دست می‌دهد پس بهتر است زمان درس خواندنتان را به جلسات کوچک‌تر تقسیم کنید و در پایان هر یک فعالیت جالبی را به عنوان جایزه در نظر بگیرید.
  • مکان خاصی را برای درس خواندن در نظر بگیرید: بهتر است جایی مخصوص درس خواندن داشته باشید که هیچ کار دیگری در آن انجام نمی‌دهید. در رختخواب، مقابل تلویزیون و جاهای مشابه درس نخوانید.
  • بازشناسی و به خاطر آوردن متفاوت‌اند: بازشناسی به محرکی برای یادآوری مطالب نیاز دارد و ممکن است چنین محرکی در طول امتحان موجود نباشد. با حضور ذهن درس بخوانید و بر یادگیری و به خاطر سپردن تمرکز کنید. از خودتان امتحان بگیرید و فقط به خواندن نکات مهم بسنده نکنید.
  • یادداشت بردارید: شیوه‌ای از یادداشت برداشتن را پیدا کنید که با طرز کار ذهنتان همخوانی داشته باشد و بعد از پایان کلاس این یادداشت‌ها را گسترش دهید تا بتوانید بهتر به خاطر بسپاریدشان.
  • آمادگی تدریس آن‌چه یادگرفته‌اید را داشته باشید: اگر بتوانید موضوعی را به دیگران آموزش دهید یعنی درک خوبی از آن دارید.
  • کتاب‌های درسی را به طور مؤثر بخوانید: از شیوه‌ی «تحقیق، پرسش، خواندن، حفظ کردن، دوره کردن» استفاده کنید تا اطلاعات را به طور مفید در ذهنتان جای دهید. خواندن به تنهایی بی‌فایده است.
این را هم بخوان :  پشتیبانی ویندوزفون ۸ از کارت حافظه ۱۲۸GB

نکته‌ی آخر این که آن‌چه آموخته‌اید را به دو دسته‌ی حقایق و مفاهیم تقسیم کنید. حقایق اطلاعاتی هستند که ذهنتان می‌تواند از یاد ببرد و برای به یاد آوردنشان باید شیوه‌ی مشخصی ابداع کنید. مفاهیم اطلاعاتی هستند که به کل قضیه مفهوم می‌دهند و مهم‌ترین بخش مطالعه هستند. به طور کلی مفاهیم دلیل اصلی درس خواندن هستند و زمانی که آن‌ها را بفهمید، به خاطرتان خواهند ماند. با استفاده از این روش‌ها می‌توانید یک سوم زمان همیشگی وقت بگذارید و مطالعه‌ی مفیدتری داشته باشید.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *