با بوی بد پا چکار کنیم

6 روش برای کاهش بوی بد پا

آیا نگران بوی بد پاهای تان هستید؟عرق کردن پا ممکن است مشکلی ایجاد نکند. داشتن یک پای عرق کرده به معنای داشتن یک پای بد بو نیست. برای کاهش بوی بد پاهایتان بایستی باکتری های مولد بوی بد را از بین ببرید.
 
 
 
 

راه کاهش بوي بد پا

 
1-‌ شستشوي پاها مهم ترين راه براي مبارزه با بوي بد آنهاست
 
2- کاهش تعريق پاها (با استفاده از ضد عرق‌ها) روشي موثر براي از بين بردن بوي بد آنهاست ضمنا پاها را بايد خشک نگه داشت.
 
3- اگر پا را با محلول‌هاي چاي ولرم، آب نمک و جوش شيرين شستشو دهيد و سپس خشک کنيد تعريق آن کم مي‌شود.
 
4- سعي کنيد کفش‌هايتان هميشه خشک باشد زيرا رطوبت باعث رشد باکتري‌ها و قارچ‌ها مي‌شود.
 
5- در فصل تابستان کفش‌هاي باز يا صندل بپوشيد.
 
6- عوض کردن مرتب جوراب‌ها و کفش‌ها و شستن آنها شانس رشد و تکثير باکتري‌ها و قارچ‌ها را کاهش مي‌دهد و جوراب‌هاي پلاستيکي و رنگي باعث تشديد بوي بد پا مي‌شوند. جوراب‌هاي نخي و روشن براي سلامت پا و فرار از بوي بد آن مناسب‌ترند.
 
 

برای زدودن بوی پا از داخل کفش ها

 
 
 برای زدودن بوی پا از داخل کفش ها کافی است داخل هر لنگه کفش، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین بریزید و آن را شب تا صبح به حال خود رها کنید. به این ترتیب، صبح وقتی جوش شیرین را دور بریزید، ملاحظه خواهید کرد کفش ها عاری از هر گونه بوی تند شده اند.
 
 

پاهایتان را با یکی از مواد مختلف زیر شست و شو دهید:

 

الف- چای:

 
تانین موجود در چای یک عامل خشک کننده است. در نتیجه سه و یا چهار چای کیسه ای را در یک لیتر آب به مدت ۱۰ دقیقه جوشانده و سپس مقداری آب سرد به آن اضافه کنید تا مایعی ولرم حاصل شود. حال پاهایتان را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در این مایع قرار داده و سپس خشک کنید در پایان از پودر تالک برای ایجاد محافظی پودری استفاده کنید. این کار را روزی دو بار انجام دهید تا مشکل قارچ و یا عرق بد بوی پاهایتان حل شود. پس از رفع این مشکل این کار را هفته ای دو بار انجام دهید.
 
 

ب- سرکه:

 
محلول اسیدی نیز می تواند برای رفع بوی بد پا موثر باشد. برای این منظور یک فنجان سرکه را در یک لیتر آب ریخته و پاهای خود را هفته ای دو بار به مدت ۱۵ دقیقه در آن قرار دهید.
 
 

ج- پرمنگنات پتاسیم:

 
روزانه پاهای خود را برای دقایقی در محلول پرمنگنات پتاسیم قرار دهید. این محلول برای رفع بوی بد عرق پا در کفش های ورزشی و همچنین درمان اگزمای عفونی بسیار مفید است. لازم به ذکر است که این محلول رنگی بوده و ممکن است پاهای شما رنگ قهوه ای به خود گیرند که البته موقتی است.
 
 

د- بی کربنات سدیم:

 
این ماده سطح پوست شما را قلیانی تر کرده و در نتیجه مقدار عرق را کاهش می دهد. برای این منظور یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیتر آب ریخته و هفته ای دو بار به مدت ۱۵ دقیقه پاهای خود را در این محلول قرار دهید.
 
 

ه- حمام آب سرد و گرم:

 
 یکی از در دسترس ترین روش ها برای درمان بوی بد پا، قرار دادن پاها در آب داغ و سپس در آب سرد است. این کار را سه بار انجام دهید به این ترتیب جریان خون به طرف پاها روانه شده و از تعریق کاسته می شود. سپس بعد از سومین بار قرار دادن پا در آب داغ، در لگن آب سرد تعدادی یخ و همچنین مقداری آب لیموترش ریخته و پاهایتان را در داخل این محلول قرار دهید. در پایان مقداری الکل به پاهایتان مالیده و در معرض هوا نگه دارید تا خشک شوند.
 
 
توجه: افراد دیابتی و کسانی که گردش خون در بدن آنها به خوبی انجام نمی گیرد، از این روش استفاده نکنند.
این را هم بخوان :  معجزه و جان کارگر

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *