برج گیاهی- شیشه‌ای در فرانسه

برج گیاهی- شیشه‌ای بر فراز آسمان‌های فرانسه

 

برج گیاهی- شیشه‌ای در هر یک از طبقات خود علاوه بر پنجره‌های شیشه‌ای، انواع ورقه‌های توری مشبکی را جای داده است که می‌تواند در عبور روشنایی و نور بسیار مؤثر عمل کنند.
 

گروه معماری Edouard Francois فرانسه موفق به رونمایی از ماکت اصلی برج گیاهی شیشه‌ای بر فراز آسمان‌های این کشور شده‌اند که تا سال 2012 میلادی به طور رسمی تکمیل شده و به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.
این برج یکی از پروژه‌های بزرگ اکوزیست محیطی در فرانسه محسوب می‌شود که می‌تواند بیشترین عملکرد مثبت را جهت جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای و پاکسازی محیط اطراف خود داشته باشد.

برج گیاهی- شیشه‌ای در هر یک از طبقات خود علاوه بر پنجره‌های شیشه‌ای، انواع ورقه‌های توری مشبکی را جای داده است که می‌تواند در عبور روشنایی و نور بسیار مؤثر عمل کنند.

این را هم بخوان :  انفجار گلوله به جای مانده از دوران دفاع مقدس

همچنین در این طبقات مشبکی انواع گیاهان و درختان کوچک طبیعی به کار گرفته شده که می‌توانند در کوتاهترین زمان ممکن بیشترین حجم انرژی‌های طبیعی همچون انرژی خورشید، باد و آب را در خود جذب کنند.

Tour-Vegetale-de 03
این در حالی است که این انرژی‌های تجدیدپذیر به‌راحتی از گیاهان و پنل‌های توری و شیشه‌ای بدنه ساختمان عبور می‌کنند و مورد مصرف ساکنان داخلی این برج قرار خواهند گرفت. ارتفاع این برج مورب حدود 60 متر است و از 17 طبقه مجزای گیاهی تشکیل شده است. در نهایت می‌توان 85 تا 90 واحد مسکونی مستقل را در این برج جای داد که این امر در فضایی به مساحت 9 هزار و 150 متر مربع صورت خواهد گرفت.
Tour-Vegetale-de 03 Tour-Vegetale-de 01 Tour-Vegetale-de 02 Tour-Vegetale-de 04 Tour-Vegetale-de 05 Tour-Vegetale-de 06

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

یک نظر

  1. سلام. مشکلی که من دیدم یا ایراد ترجمه هستش یا منبع این خبر برمیگرده به 2 یا 3 سال پیش. تو متن اومده ( تا سال ۲۰۱۲ میلادی به طور رسمی تکمیل شده و به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.) که این اشتباهه.ما الان 2014 هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *