تقویت مو ها با تخم مرغ

نحوه ی تقویت مو ها با تخم مرغ

 

تخم مرغ به دلیل داشتن مقدار زیادی پروتئین موها یتان را لطیف نگه داشته و انها را تقویت می کند. ۷۰ درصد مو از پروتئین کراتین درست شده است، بنابراین، پروتئین تخم مرغ با پر کردن جاهای ضعیف ریشه‌ مو، موهای صدمه  دیده را ترمیم و موقت مو را تقویت می‌کند.
با روش زیر می توانید یک نرم کننده و تقویت کننده موی تخم مرغی درست کنید.
طرز تهیه
قدم ۱: یک تخم مرغ را بشکنید و زرده و سفیده‌ی آن را در یک کاسه بریزید. برای جلوگیری از چسبیدن ماده‌ی لزج داخل تخم مرغ به موهایتان، آنرا از تخم مرغ بیرون بیاورید.
قدم  ۲: یک قاشق غذا خوری روغن زیتون اضافه کنید. تخم مرغ و روغن زیتون را با یک چنگال کاملا مخلوط کنید.
قدم  ۳: تا زمانی که برای استفاده از آن آماده شوید، یک قطعه‌ پلاستیک روی کاسه قرار دهید و روی آنرا بپوشانید.
طرز استفاده
قدم ۱: برای دسترسی آسان، نرم کننده‌ تخم مرغ را در حمام قرار دهید. موهایتان را با یک شامپوی شفاف کننده بشویید تا مواد و روغن‌های طبیعی که در موهایتان جمع شده‌اند، پاک شوند.
قدم ۲: موهایتان را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود. روی سرتان حوله بگذارید تا آب بیشتری از موهایتان گرفته شود ولی موهایتان را کاملا خشک نکنید.
قدم ۳: نرم کننده‌ تخم مرغ را روی تمام قسمت‌های مو بمالید. اگر انتهای موهایتان چند شاخه شده، به انتهای مو بیشتر توجه کنید.
قدم ۴: موهایتان را با کلاه حمام بپوشانید و اجازه دهید که نرم کننده بمدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه، روی موهایتان بماند.
قدم ۵: نرم کننده را از روی موهایتان بشویید. به موهایتان مرطوب کننده بزنید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس مرطوب کننده را از روی موهایتان بشویید و مثل همیشه موهایتان را درست کنید.
نکات
_ نرم کننده‌ی تخم مرغی را بیشتر از ۲۰ دقیقه روی موهایتان نگذارید. تخم مرغ مقدار زیادی پروتئین دارد و گذاشتن تخم مرغ بمدت طولانی روی موها، ممکن است باعث خشک شدن مویتان شود.
_ فقط ماهی یکبار از نرم کننده‌ی تخم مرغ استفاده کنید. زیرا این نرم کننده یک پروتئین قوی است و استفاده‌ی بیش از حد از آن، می‌تواند به مو آسیب برساند.
_ شستشوی مو با یک شامپوی پاک کننده، مواد روغنی و کثیفی را که در مو جمع شده‌اند، از بین می‌برد و باعث می‌شود که پروتئین تخم مرغ به آسانی به داخل رشته‌ى مو نفوذ کند. انواع دیگر شامپو نیز مناسبند اما شاموهای پاک کننده، بهترین نتیجه را خواهند داد.
_ اگر موهای شما مستعد خشک شدن هستند، در پایان کار از یک نرم کننده‌ی بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید.
این را هم بخوان :  ۷ اثر آب بر سلامت

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

زن افغانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی یکی از عباراتی است که بسیار جستجو میشود. اگر به دنبال زن افغانی هستید این مطلب را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *