تمدید هفت ماهه مذاکرات هسته‌ای

مذاکرات هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و شش قدرت جهانی تا اول ماه جولای سال ۲۰۱۵ (۱۰ تیر ۱۳۹۴) تمدید شد.

ساعتی قبل (عصر دوشنبه ۲۴ نوامبر-۳ آذر) و در آخرین روز از مهلت از پیش تعیین‌شده برای رسیدن به توافق جامع بر سر برنامه‌ی هسته‌ای ایران، فلیپ هاموند، وزیر امورخارجه بریتانیا، در جمع خبرنگاران حاضر شد و اعلام کرد که دو طرف تصمیم گرفتند تا اول ماه مارس (۱۰ اسفند) بر سر یک متن کلی به توافق برسند و پس از آنچهار ماه دیگر فرصت خواهند داشت تا این متن را به جزییات دقیق‌تری که در عمل قرار است اتفاق بیفتد، تبدیل کنند.

به نوشته‌ی خبرگزاری اسوشیتدپرس، قرار است در هفت ماه آینده، هر ماه ۷۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های مسدودشده‌ی ایران که اکنون مقدار آن به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد، آزاد شود.

در حال حاضر جان کری، وزیر امور خارجه امریکا، در یک نشست خبری در حال خواندن بیانیه‌ی کشورش درباره‌ی نتیجه‌ی مذاکرات فشرده‌ی اخیر در وین در روز پایانی آن است.

این را هم بخوان :  عشق در نقاط مختلف جهان

او با تایید تمدید مذاکرات برای رسیدن به توافق سیاسی در چهارماه و توافق نهایی در هفت ماه آینده، تاکید کرده که در این مدت، محدودیت‌ها و تعهدات در نظر گرفته‌شده در “توافق ژنو” برای دولت ایران، پابرجا خواهد بود.

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *