تورون جیونا,شیرینی اسپانیایی

در اسپانیا “تورون” در مهمانی‌های خاصی در هنگام کریسمس استفاده می‌شود و هر خانواده بزرگ دستورالعمل خاصی برای تهیه‌ی آن دارد.

توزون جیونا(۲ کیلو گرم )

مواد لازم برای شیرینی تورون جیونا:

۶ عدد سفیده تخم مرغ

 

۴۰۰ گرم بادام آسیاب شده تف داده

۴۰۰ گرم مغز فندق آسیاب شده تف داده

۵۰۰ گرم عسل

۵۰۰ گرم شکر

طرز تهیه شیرینی تورون جیونا:

سفید‌های تخم‌مرغ را بزنید تا سفت شوند و سپس با دقت با بادام ها و فندق های آسیاب شده مخلوط نمائید. عسل را در ماهیتابه بزرگی ریخته و حرارت دهید تا نیمه پر شود. سپس شکر را به آن اضافه کنید. به محض آن‌که شکر حل شد آن را روی حرارت بجوشانید تا شربت غلیظ شود و موقعی که در آب غلیظ می ریزیدش تشکیل گلوله های نرمی را بدهد. سپس شربت را در مخلوط سفیده تخم مرغ ریخته و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. پس از آن مخلوط را داخل سینی فر بریزید. روی آن را با کاغذ غیرقابل نفوذ در برابر چربی که آغشته به روغن است بپوشانید. چند روز بگذارید به همان حال بماند و سپس آن را برش زده سرو نمائید.

این را هم بخوان :  تهیه لواشک انار و به

بعد از آماده کردن این شیرینی خوشمزه خواهید دید که به همان شکل هم زیبا دیده می‌شود اما شما اگر دوست داشتید آن را با پودر گردو، نارگیل و خیلی از مواد تزئینی تزئین کنید، حتما این شیرینی خوشمزه را درست کنید و از مهمان های خود با یک شیرینی متفاوت پذیرایی کنید.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

زن افغانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی یکی از عباراتی است که بسیار جستجو میشود. اگر به دنبال زن افغانی هستید این مطلب را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *