توهین به امام

توهین به امام یا به لجن کشیدن تمام اصول خبرنگاری با ادعای اصولگرایی

انتشار یک عکس از مراسم روز دانشجو در خبرگزاری فارس که یکی از حاضران تصویری وارنه از امام در دست دارد عکاس یک خبرگزاری اصولگرا را به واکنش وا داشت.

بمناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو مراسمی با حضور مصطفی معین و علی مطهری در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد و خبرگزاری فارس گزارشی تصویری از این مراسم منتشر کرد که در آن عکس امام وارونه در دست یکی از حاضران قرار گرفته و به شکلی به مخاطب القا می شود که فرد مذکور تعمدا عکس را وارونه نگه داشته و این اقدام نمادی از فتنه گری توصیف شده است.

این در حالی است که تصاویر منتشر شده در سایر خبرگزاری ها نشان می دهد که این شرکت کننده فقط در یک لحظه عکس را به اشتباه وارونه گرفته و خبرگزاری فارس همان عکس را منتشر کرده و سایر خبرگزاری ها چنین عکسی را ندارند.

در همین رابطه عکاس خبرگزاری اصولگرای تسنیم در صفحه فیسبوک خود واکنش نشان داد و نوشت:

واقعیت ماجرای یک عکس وارونه در دانشگاه

این را هم بخوان :  تلاش 90 نفری برای نجات پسر جوان

قائم مقام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، همچنین درباره عکس امام خمینی (ره) که به صورت وارونه در دست یکی از افراد شرکت‌کننده در مراسم بود، اظهار کرد: این موضوع واقعا و انصافا یک اشتباه سهوی بود که بلافاصله بعد از مشاهده آن، مسئولان به آن فرد که اتفاقا خانم محجبه‌ای هم بودند،‌ تذکر دادند. خود این خانم، به محض اینکه متوجه برعکس بودن عکس شدند، به شدت ناراحت شده و عکس را به حالت درست در دست گرفتند.

وی افزود: ما می‌دانیم که این رسانه‌ها به‌دنبال انتشار واقعیات و شرح ماوقع مراسم نیستند، لذا از ورود عکاسان رسانه‌های تندرو و حتی صدا وسیما به محل برگزاری مراسم جلوگیری کردیم، اما همانطور که خود عکاس خبرگزاری فارس نقل کرده، وی دوربین عکاسی ۴۰ میلیونی‌اش را با تمهیداتی دیگر به داخل سالن برده و بدون مجوز مسئولان همایش، اقدام به عکس‌برداری کرده است.

جای سؤال است که عکاس این خبرگزاری، هیچ یک از تصاویر امام را که در دست دانشجویان در مراسم روز دانشجوست ندیده و همه نگاه‌ها را متوجه یک اشتباه سهوی کرده تا از آن بهره‌برداری کند.

 

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *