جایگزینی فراری ۴۸۸ GTB به جای ۴۵۸ Italia

فراری ۴۸۸ GTB با نیروی پیشرانه‌ی ۶۶۱ اسب بخاری و توربوشارژر دوقلو به زودی جایگزین ۴۵۸ خواهد شد.

انگار فراری به سیستم نام گذاری خود خیلی علاقه منده و رقم ۴۸۸ انتخاب شده برای این خودرو هم درست حجم هرکدام از سیلندرهای موتور ۳۹۰۲ سی سی این خودروی هشت سیلندری ست.

GTB که مخفف کلمه‌ی ایتالیایی Gran Turismo Berlinetta است یعنی خودوری جی تی (خودروی لوکس با قدرت موتور بالا و مناسب برای سفرهای طولانی) با ظاهری کوپه مانند. شاید استفاده از GTB شما رو به یاد مدل ۳۰۸ GTB بندازه که اولین خودروی ۸ سیلندر موتور عقب این کمپانی بود و امسال هم تولد ۴۰ سالگی این خودرو است.

 

نکته‌ی دیگری که مارو به یاد ۳۰۸ افسانه‌ای میندازه ورودی‌های هوای دو طرف بدنه‌ی این خودروست. دماغه‌ی خودرو هم مانند La Ferrari بوده تا جریان هوا را به کناره ها و زیر خودرو هدایت کنه و در کنار این‌ها دو تکه بودن سپر جلویی شرایط زیستن بهتری را برای رادیاتورها فراهم می‌آوره. در قسمت عقب خودرو هم سپر خسته‌ای قرار داره تا از تفاوتِ میان فشارهای بالا و پایین حرکت خودرو در محیط‌های مختلف، نیروی به سمت پایین را برای این ناحیه فراهم می‌آورد که در زمان درگ مشکل خواصی به وجود نیاد. دیفیوزهای عقبی هم به دلیل زاویه‌ی تهاجمی باعث شده تا جای اگزوزها کمی تغییر کنه. فلپ‌های فعال هم به خوبی در سرعت‌های بالا کارشان را انجام میدهند.

این را هم بخوان :  خودروی ستاره های پولدار چیست؟

۴۸۸ GTB سرعت صفر تا ۲۰۰ را در عرض ۸.۳ ثانیه پر میکنه که از ۴۵۸ Speciale هشت دهم ثانیه و از مکلارن ۶۵۰S یک دهم ثانیه سریعتره، البته هنوز مشخص نیست که مکلارن ۶۷۵LT چه مشخصاتی داشته باشه چرا که ممکنه تمام شیرینی نمایشگاه خودروی ژنو را برای فراری یکجا خراب کنه.

صفر تا صد این خودرو هم ۳ ثانیه است و حداکثر سرعت ۳۴۴ کیلومتر بر ساعتی داره. موتور ۴۵۸ Italiaهشت سیلندر و ۴.۵ لیتری بود اما ۴۸۸ GTB موتور ۴ لیتری با توربوشارژ دوقلو داره تا ۹۹ اسب بخار از برادر بزرگتر خود قوی تر بشه. نیروی گشتاور ۷۵۹ نیوتن متریش هم ۱۶۱تا بیشتر شده. نسل دوم کنترل زاویه در سر پیچ‌های فراری هم در این خودرو قرار گرفته تا سر پیچ‌ها تا هرچقدر که راننده علاقه داشته باشه لیز بخوره.

 فعلاً اعلام قیمت این خودرو تا باز گشایی هشتاد و پنجمین مراسم خودروی ژنو که از پنجم ماه مارس شروع میشه به تعویق افتاده.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *