جدا کردن نوزاد از پدر و مادر

جدا کردن نوزاد از پدر و مادر نابینای تهرانی به دلیل ناتوانی مالی

حسین احمدی نیاز، وکیل و حقوقدان می گوید که حبیبه دارابی، یک زن نابینا، هشت ماه پیش بر اثر یک حادثه  مجبور به زایمان زودرس شد اما مسئولان بیمارستان به دلیل ناتوانی مالی او و همسرش، نوزادشان را به شیرخوارگاه آمنه تحویل داده اند.

حسین احمدی نیاز که وکالت این زوج نابینا را داوطلبانه و رایگان بر عهده گرفته در صفحه فیس بوک خود درباره “جدایی هشت ماهه این مادر و پدر نابینا از نوزادشان” نوشته است: “نادر سلیمانی فوق لیسانس مکانیک و حبیبه دارابی کارشناسی ادبیات دانشگاه تهران ده سال پیش با هم ازدواج کردند. هر دو نابینا اما روشن دل. هشت ماه پیش در حالی که خانم دارابی که حامله بود در راه خانه بود به علت باز بودن دریچه فاضلاب و فقدان توجه شهرداری، به داخل گودال افتاده و در بیمارستان دچار زایمان زودرس می شود.”

به نوشته این وکیل و حقوقدان “سه هفته در بیمارستان طفل آنان تحت نگهداری ویژه قرار می گیرد که به علت ناتوانی مالی در پرداخت هزینه بستری بیمارستان، دو نفر خیر هزینه بیمارستان را پرداخت می کنند اما خبری از طفل نبود.”

 

حسین احمدی نیاز نوشته است: “چندین روز این دو شهروند نابینا به سختی در راهروهای بیمارستان پیگیر یافتن بچه ی خود می شوند که النهایه اعلام می کنند که طفل را تحویل شیرخوارگاه آمنه داده اند و با بدبختی به آنجا مراجعت که متاسفانه از تحویل طفل مذکور خودداری می کنند” و اکنون “هشت ماه تمام است که این پدر و مادر که فروغ خود را تولد بچه رویایی خود می دیدند در عذاب جدایی از فرزند خود هستند.”

حسین احمدی نیاز که وکالت این زن و مرد نابینا را دارد، نوشته است که اکنون “از یک سو کودک گریان و مادر هم از او گریان تر. امروز(یک شنبه 14 اردیبهشت) دفتر من چهره ی ترادژیکی داشت. اشک بر چشمان همه حلقه بسته بود. اکنون پیگیر احقاق حق آنان هستم و امیدوارم دولت به کمک فوری آنان بشتابد.نمی دانم هزینه اخذ پرستار برای این خانواده زیاد است یا آن 9 هزار میلیارد تومانی که بابک زنجانی برد.”

این را هم بخوان :  مهارت هایی که به پیشرفت در محل کار کمک می‌کنند

حسین احمدی نیاز، وکیل و حقوقدان، وکالت خانواده شوخان براخاسی را هم بر عهده دارد.

شوخان دختر خردسالی است که بر اثر تزریق پنیسلین نابینا شده بود اما پس از پیگیری های حسین احمدی نیاز و شماری دیگر از فعالان مدنی سرانجام از سوی پزشکان متخصص در بیمارستان نور تهران مورد جراحی قرار گرفت و روز یک شنبه حسین احمدی نیاز وکیل خانواده شوخان تائید کرد که چشم این دختر خردسال به روی رنگ ها باز شده است.

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *