درمان احتمالی ایدز

درمان احتمالی ایدز

درمان احتمالی دومین کودک مبتلا به ایدز

روش درمانی که سال گذشته باعث درمان یک نوزاد مبتلا به این ویروس شد احتمالاً توانسته دومین کودک را وارد مرحله بهبودی کند. پزشکان اینبار حتی به درمان کامل امیدوارند.

یکی از جنجالی ترین پرونده های پزشکی سال گذشته مربوط به کودکی از ایالت می سی سی پی میباشد که ظاهراً بیماریHIV او درمان شده است. نتیجه ی درمان این کودک که مدت کوتاهی پس از تولد با دارویی ترکیبی و  حاوی خاصیت ضد ویروسی صورت گرفت، نشان داد که عملکرد ویروس از بین رفته و تنها ردپایی از خود به جا گذاشته است. این کودک که اکنون نزدیک به سه سال دارد هنوز علائمی از بیماری را در خود نشان می دهد. اما آیا این فرد تنها کسی بود که از این قاعده مستثناست؟

 احتمالاً خیر. روز چهارشنبه پزشکان از وجود موردی مشابه خبر دادند؛ نوزادی که از طریق مادرش به این ویروس آلوده شده و تنها پس از گذشت چند ساعت از تولدش تحت درمان دارویی قرار گرفته بود و اکنون با نزدیک شدن این کودک به یک سالگی، بهبودی نسبی او حاصل شده و ظاهراً ویروس از بین رفته است. داروی HIV که برای هر دو کودک مورد استفاده قرار گرفت در حقیقت مربوط به بخشی از فرایند درمان برای توقف ویروس در مبتلایان بوده است، اما قطع دارو در بیمارانی به جز این دو کودک، بازگشت بیماری را به همراه داشته است. در حال حاضر، نوزاد دوم همچنان داروهای عادی را مصرف می کند که همین موضوع، اعلام وضعیت فعلی ویروس را دشوار کرده است. نوزاد اول که به دلایل نامعینی از استفاده از دارو منع شده بود نیز پس از مدتی هیچ نشان مشخصی از بیماری را از خود بروز نداد.

این را هم بخوان :  شرط های عجیب گلزار و الناز شاکردوست برای تهیه کننده ها!

پزشکان پس از آزمایش های روزمره متقاعد شده اند که الگوی رفتاری این ویروس در افرادی که تنها برای جلوگیری از ویروس دارو مصرف کرده اند، متفاوت بوده و همچنان با نظارت مداوم این کودک یک ساله امید به بهبودی وضعیت ویروس دارند. پس نمی توان گفت که این پروسه (البته در حال حاضر) یک درمان قطعی است. نشریه associated در اینباره می نویسد:

“پزشکان در ابراز نظر خود درباره وضیعت درمانی این کودک محتاطانه قدم برمیدارند ، اما برای ما مشخصاً همین مورد جای امیدواری است.”

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *