درمان بی خوابی

نوشیدنی خوشمزه برای درمان بی خوابی

به گزارش ایسنا، متخصصان دانشگاه ایالت لوئیزیانا دریافتند نوشیدن دو وعده آب‌آلبالو در روز برای مدت دو هفته مدت زمان خواب افراد مسن مبتلا به بی‌خوابی را تا ۹۰ دقیقه در هر شبانه روز افزایش می‌دهد. بی‌خوابی مشکل شایعی در میان افراد بزرگسال است که حدود ۲۳ تا ۳۴ درصد از جمعیت افراد ۶۵ و مسن‌تر را درگیر می‌کند. بی‌خوابی می‌تواند برای برخی افراد آزاردهنده باشد اما بی‌خوابی‌های طولانی‌مدت تاثیر منفی و جدی بر سلامت بدن می‌گذارد.

همچنین بی‌خوابی با شیوع بیشتر دردهای مزمن،‌ ابتلا به فشارخون بالا و دیابت نوع ۲ و افت عملکرد شناختی یا زوال عقلی مرتبط است.

«فرانک ال گرینوی» یکی از محققان این مطالعه گفت: افراد جوان مبتلا به بی‌خوابی برای رفع این مشکل به قرص‌های خواب روی می‌آورند اما برای افراد مسن این داروها خطر زمین خوردن را در آنان چهار برابر می‌سازد که به شکستگی لگن و مرگ زودرس منجر می‌شود.

این را هم بخوان :  چند اخلاق مردان که زنان از آنها متنفرند

در این بررسی از هفت فرد بزرگسال با متوسط سن ۶۸ سال که از بی‌خوابی رنج می‌بردند درخواست شد مدت دو هفته و روزی دو بار آب‌آلبالو بنوشند. پس از آن از آنان درخواست شد از نوشیدنی مشابه مصرف کنند. این متخصصان دریافتند شرکت‌کنندگان هنگامی‌ که از آب‌آلبالو مصرف کرده بودند هر شب یک ساعت بیشتر از مواقع دیگر می‌توانستند بخوابند.

آلبالوی ترش منبع طبیعی از هورمون ملاتونین است که به تنظیم چرخه خواب – بیداری کمک می‌کن

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

زن افغانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی یکی از عباراتی است که بسیار جستجو میشود. اگر به دنبال زن افغانی هستید این مطلب را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *