دره اوواچ در صربستان

دره شگفت انگیز اوواچ در صربستان

منطقه اوواچ یکی از زیباترین مکان های گردشگری و حفاظت شده صربستان می باشد که با ویژگی های جالب توجه خود همچون نگینی در صربستان می درخشد.

منطقه اوواچ زیستگاه ۱۰۴ گونه پرنده است. مهم ترین این پرندگان کرکس گریفون می باشد که در حال حاضر نیز در این منطقه یافت می شود. این پرنده بسیار سنگین است و طول بال های آن بعضا به سه متر می رسد. کرکس گریفون نقش بی همتایی در زنجیره غذایی منطقه دارد زیرا به دلیل تغذیه از لاشه حیوانات، مانع از انتشار بیماری ها می شود.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این منطقه دره و رودخانه اوواچ می باشد. این رودخانه در منطقه ای به وسعت ۷۵۴۳ هکتار جریان دارد که زمین آن از جنس سنگ آهک پر از شکاف بوده و در آن جوبی ها و غارهای زیرزمینی متعددی دیده می شود.

این را هم بخوان :  جزایر زیبا و استثنایی بورا بورا

این رودخانه دارای پیچ و خم های عمیق و زیادی است و به شکل زیگ زاگ در میان کوه های صخره ای راه خود را گشوده است. در اینجا غارهای متعددی در اندازه های مختلف وجود دارد که بزرگ ترین آن ها با طول ۶۱۸۵ متر، بزرگ ترین غار کشف شده صربستان است.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

سمیرا سیاح

عکس های سمیرا سیاح بازیگر سابق ایران

عکس های سمیرا سیاح بازیگری که تا چند وقت پیش در ایران بود را در خارج از کشور ببینید، عکس سمیرا سیاح بدون حجاب کنار جیم کری جالب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *