دستگیری زن و مرد ایرانی در مالزی

پلیس مالزی از دستگری یک زن و مرد ایرانی به اتهام حمل شش کیلو و 160 گرم مواد مخدر روان گردان شیشه به ارزش 620 هزار رینگیت (حدود 180 هزار دلار) در فرودگاه بین المللی شهر کوالالامپور پایتخت اقتصادی مالزی خبر داد.

به گزارش ایرنا، روزنامه استار مالزی روز چهارشنبه به نقل از بخش مبارزه با مواد مخدر پلیس مالزی اعلام کرد که این دو ایرانی ساعت 19 و 45 دقیقه 15 آذر ماه در منطقه تحویل بار رفتارهایی مشکوکی از خود نشان می دادند.

پلیس مالزی در این فرودگاه دو ایرانی را به اتهام حمل شش کیلو و 160 گرم ماده مخدر شیشه دستگیر و روانه زندان کرد.

پلیس مبارزه با مواد مخدر مالزی اوایل آبان نیز یک باند ایرانی قاچاق مواد مخدر را در کوالالامپور متلاشی و سردسته این باند به همراه شش نفر دیگر دستگیر کرد.

این باند که پنج نفر آن ایرانی بودند، مواد مخدری به ارزش یک میلیون و 100 هزار رینگیت (حدود 345 هزار دلار) را از طریق بنادر وارد مالزی کرده بود که هفت کیلو و 400 گرم از این مواد مخدر کشف و ضبط شد.

طبق قوانین مالزی، داشتن و حمل بیشتر از 50 گرم مواد مخدر می تواند شامل مجازات اعدام شود.

بیش از 220 زندانی ایرانی هم اکنون در 12 زندان مالزی بسر می برند که حدود 30 نفر زن و حدود 190 نفر مرد هستند. متوسط سنی ایرانیان زندانی در مالزی حدود 35 سال است و بیشتر جوانانی هستند که در دام باندهای قاچاق مواد مخدر افتاده اند.

این را هم بخوان :  تصاویر سقوط هواپیمای مالزی در مرز روسیه

بنابرگزارش تارنمای استار، گروه ویژه اطلاعات تاکتیکی مواد مخدر و بخش مبارزه با مواد مخدر پلیس مالزی همچنین در حملات جداگانه ای که از 13 تا 16 آذر در ایالت های پینانگ و سلانگور انجام دادند، موفق موفق به کشف یک میلیون و 500 هزار رینگیت (حدود 440 هزار دلار) مواد مخدر شدند.

پلیس مبارزه با مواد مخدر مالزی در این حملات 9 نفر در رده سنی بین 19 تا 58 سال را بازداشت کرد.

‘نور رشید ابراهیم’ معاون بازرس کل پلیس مالزی پس از این دستگیری ها اعلام کرد که در مجموع 130 کیلوگرم مواد مخدر در دو ایالت پینانگ و سلانگور کشف و ضبط شد.

وی همچنین از دستگیری سه مرد نیجریه ای و ضبط مقداری ماده مخدر شیشه به ارزش 100 هزار رینیگت (حدود 29 هزار دلار) خبر داد.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *