دوست دارید صبح ها با چه منظره ای روبرو بشید؟

صحنه ای که هر روز صبح بعد از بیدار شدن باهاش مواجه میشن چیه؟ توی تصوراتتون دوست دارید با چه منظره ای روبرو بشید؟ فکر می کنید خیلی غیر واقع گرایانه و دور از دسترسه؟

این عکاس همه ی  مسیر رو پیاده در کوه های تاجیکستان طی کرده و به ما این اجازه رو داده تا با دیدن عکسهاش فکر کنیم در حس خوب بیدار شدن در دل طبیعت بکر شریک بشیم. توی این مجموعه عکس، سفر اولگ رو از کوه ها  تا قله  دنبال می کنیم.

دریاچه ای گلی  در ارتفاع ۳۶۰۰ متری

morning-views-from-the-tent-photography-oleg-grigoryev-1

برای اولگ بیدار شدن بین چهار دیوار خسته کننده بود. اون ترجیح می داد بین مناظر مختلف از خواب بیدار بشه و از چشم باز کردن به جهان خوشحال باشه. رفتن به این مکانها و لذت بردن از این حس فوق العاده مجانیه و شما هم میتونید انجامش بدین. اولگ این مجموعه عکس رو “مناظر صبحگاهی از داخل چادر”نام گذاری کرده، و این مجموعه مارو با زندگی یک مسافر همراه می کنه.

رشته کوهی که این عکسها در اون گرفته شده خیلی بزرگه و بلند ترین قله اش ۱۵۰۰۰ پا ارتفاع داره. اولگ در طول راه جاهای مختلفی کمپ زده و هر روز صبح که بیدار شده، عکسی از منظره جدیدی که پیش روش بوده گرفته تا بتونه اون رو با بقیه مردم جهان به اشتراک بذاره.

دریاچه کولیکالن

morning-views-from-the-tent-photography-oleg-grigoryev-3

بیشتر سطح تاجیکستان از کوه ها پوشیده شده که اون رو به یه منطقه بکر و فوق العاده زیبا تبدیل می کنه. این سرزمین متعلق به مردم مختلف با فرهنگ و مذاهب متفاوت در طول تاریخ بوده، اما وقتی نوبت به کشف این کوه ها مرسه، هیچ حد و مرز تاریخی یا فرهنگی شما رو محدود نخواهد کرد.

این را هم بخوان :  جاده گردشگری خلخال – اسالم

دریاچه علاالدین

morning-views-from-the-tent-photography-oleg-grigoryev-4

 

این نکته که لباس های عکاس در طول مسیر و مکان های مختلف عوض میشه جالبه. بعضی وقتها جوراب، گاهی پابرهنه و در ارتفاع زیاد شلوار مخصوص برف و کفش های مخصوص. مهم نیست که هوا چطوره، اولگ به نظر راحت میاد. شاید هم به این خاطره که برای هرچی که براش پیش بیاد حاضره.

تغییر مناظر راه مناسبیه  که هر روز با یک دیدگاه تازه بیدار بشیم. با اینکه این کار خیلی با ارزشه، صعود به ارتفاعاتی مثل این کوه ها کار آسونی نیست. هوا در این مناطق خیلی متفاوت و نفس کشیدن سخته. بدون تجربه ی کوهنوردی و آمادگی کافی، بیماری ها و حوادث زیادی می تونه توی راه اتفاق بیافته.

morning-views-from-the-tent-photography-oleg-grigoryev-5

در نزدیکی قله میرعلی

morning-views-from-the-tent-photography-oleg-grigoryev-2

بالا رفتن تمام این راه اثرات واضحی هم بر بدن اولگ داشت.

منظره کوه های فان morning-views-from-the-tent-photography-oleg-grigoryev-9

کوه های فان، کوه های غربی پامیر– آلای هستن که در استان سغد تاجیکستان واقع شدن. بیش از صد  قله مختلف رشته کوه فان رو تشکیل دادن. بهترین زمان برای صعود کوهنوردان زمانیه که هوا ملایم باشه، حدود ماه می تا اوکتبر.

ارتفاع چیمتارگا در ۴۷۰۰ متر

چیمتارگا بلندترین قله ی کل رشته کوه، که به تنهایی در این عکس مشخصه. لحظه ای که دیگه به دنبال قله نمی گردین، بلکه از مستقیم نگاه کردن به پایین لذت میبرین.

morning-views-from-the-tent-photography-oleg-grigoryev-7

اگه کنجکاو بودید که اولگ چه شکلیه، این عکس مال شماست.

morning-views-from-the-tent-photography-oleg-grigoryev-10

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

عکس‌های جذاب از زنان در محل کار (اداره و آفیس)

عکس‌های جذاب از زنان در محل کار (اداره و آفیس)

مُدالاغ هایی که زنده یخ زدندو فَشِن تنها مربوط به مهمانی و مراسم نیست. امروزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *