راز زیبایی پوست در سفر

راز زیبایی پوست در سفرهای زمستانی

اکثر خانم ها اهمیت خیلی زیادی به زیبایی پوست و صورت خود می دهند و این حساسیت در زمستان و هوای سرد شدت می گیرد. زیرا در این فصل از سال پوست صورت در معرض بادهای سرد و سوزان قرار می گیرد. بنابراین اگر خواهان زیبایی پوست خود باشید، باید در حد توان خود از آن مراقبت کنید. به خصوص اگر در این فصل سرد قصد سفر داشته باشید. این که آیا می خواهید در تعطیلات، خانواده خود را ملاقات کنید و یا به تنهایی به یک جای بکر و آرامش بخش سفر کنید، دلیل بر سهل انگاری شما بابت این موضوع نمی باشد. حتی لذت بخش ترین سفرها نیز عاملی استرس زا برای پوست به شمار می آیند. در این مطلب بیان خواهیم کرد که چگونه در طول سفر، پوست خود را مرطوب و سالم نگه دارید.

خشکی پوست یکی از معضلات عمده در مناطق سرد است. البته امکان دارد با این وضعیت در سفر به مناطق گرم نیز مواجه شوید و این تا حدودی به دلیل اکسیژن بازیافت شده در هواپیماها می باشد که باعث خشک شدن پوست می شود.

دکتر پاول جارود فرانک (Dr. Paul Jarrod Frank)، متخصص پوست، راه هایی برای کمک به حفظ و سلامت پوست در سفر را بیان کرده است.

اجازه ندهید مسافرت و گردش شما به پوستتان ضرر برساند! پس راه کارهای دکتر فرانک را به خاطر بسپارید تا در سفرهای زمستانی خود همواره پوستی زیبا و سالم داشته باشید:

  • پوست خود را همیشه مرطوب نگه دارید! یک لیتر آب در طول پرواز برای شما کافی است. اما کار مرطوب کردن را باید از شب قبل مسافرت آغاز کرد.
  • به آب و هوای مقصد سفر خود توجه کنید. اگر هدفتان یک مکان گرم و مرطوب باشد، حتما با خود ژل ببرید. اگر به مکانی سرد سفر می کنید، یک کرم به عنوان لوسیون به همراه داشته باشید و در صورتی که مقصد شما دارای آب و هوای خشک باشد، داشتن کرم ضخیم تر را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید که آب و هوا هر چقدر خشک تر باشد، به این معنی است که پوست شما به آب بیشتر نیاز دارد تا مرطوب بماند. پس تا حد امکان آب بنوشید!
  • اگر پوست شما فوق العاده چرب است، از مرطوب کننده ها دوری کنید و تنها با اسید سالیسیلیک صورت خود را شستشو دهید.
این را هم بخوان :  جلوگیری از خشکی پوست در پاییز

نکته: چربی تولید شده توسط پوست، بهترین مرطوب کننده طبیعی می باشد.

  • هنگام پرواز به آب و هوای بادی، از یک پماد به عنوان مثال آکوافور به صورت لایه بسیار نازک استفاده کنید. تا زمانی که شما در معرض آکنه نباشید، این بهترین روش برای حفاظت از پوست می باشد. این پماد با افزودن یک لایه اضافی به پوست، به عنوان یک مانع عمل می کند. در محیط های بادی، هرگز پوست خود را لایه برداری نکید! لایه برداری باعث می شود که لایه محافظ پوست از بین برود. پوست شما در محیط های مرطوب، چربی اضافی تولید می کند، بنابراین در این گونه مواقع و هنگام قرار گرفتن در زیر نور خورشید حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.
 

 

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

زن افغانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی یکی از عباراتی است که بسیار جستجو میشود. اگر به دنبال زن افغانی هستید این مطلب را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *