رمضان در سوئد

رمضان در سوئد، بدون طلوع و غروب

در شهرهای شمالی سوئد، به سبب مکان جغرافیایی خاص، خورشید در طول تابستان هیچ‌گاه غروب نمی‌کند، شب و روز معنا ندارد؛ رمضان برای مسلمانان به معنای حتی تا 23 ساعت روزه‌داری است.
 

به گزارش الجزیره، شهر کرونا در 1240 کیلومتری شمال استکهلم از شهرهایی است که مسلمانان آن برای روزه‌داری کار دشواری دارند.

حدود 700 مسلمان در این شهر زندگی می‌کنند که اکثر آنها پناه‌جویانی هستند که از سوی دولت سوئد به این منطقه فرستاده شده‌اند تا نتیجه پرونده آنها مشخص شود.

در این شهر، خورشید همه ساله از 7 خرداد تا 25 تیر در آسمان باقی می‌ماند و غروب نمی‌کند؛ به عبارتی تقریبا نیمی از ماه رمضان امسال در این بازه زمانی قرار گرفته است.

این را هم بخوان :  الهام چرخنده تهدید به شکایت کرد

درباره نحوه روزه‌داری در این گونه مناطق، اهل سنت فتوای قطعی و تعیین‌کننده‌ای ندارند به همین دلیل، برخی مسلمانان اهل سنت مقیم کرونا اوقات سحر و افطار خود را بر اساس اوقات شرعی مکه تعیین می‌کنند، برخی نیز بر مبنای اوقات شرعی استکهلم پایتخت سوئد تعیین می‌کنند.

البته بعضی از مسلمانان هم از اوقات شرعی فرضی کرونا پیروی می‌کنند که سبب می‌شود آنها برخی روزها تا 23 ساعت روزه بگیرند و فاصله افطار و سحر آنها فقط یک ساعت شود. دمای هوا در این شهر در این فصل از سال حدودا 25 درجه سانتیگراد است.

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *