روایت عکاس های تایم از فاجعۀ غزه

نزدیک به یک ماه از آغاز حملات خونین ارتش اسرائیل به مردم مظلوم غزه می گذرد عکس ها و فیلم هایی که از مناطق تحت حمله مخابره می شود روایتی دردناک از فاجعه غزه به تصویر می کشد.

 

حملات خونین اسرائیل به غزه که تا کنون 1721 تن را شهید و بیش از 9000 تن را زخمی کرده است در 28 روز گذشته نه تنها کمتر نشده است بلکه بی توجه به افکار عمومی جهان با شدت و وسعت بیشتر دنبال می شود. 

بر اساس آمار سازمان حقوق بشر اروپا – مدیترانه که روز هدا 391 کودک و 225 زن تاکنون دیده می شو

بر اساس این گزارش از میان 9080 مجروح، 2767 نفر آنها کودک و 1814 نفر آنها زن هستند.
همچنین ارتش رژیم صهیونیستی در طول این 27 روز 58 هزار و 483 بار غزه را مورد هدگذشته اعلام شد تنها در 27 روز نخست حملات در هر ساعت یک کودک یا زن به شهادت رسیده‌اند و در مجموع در میان شف قرار داده است که 6967 حمله از این حملات، موشکی، 15486 حمله نیز دریایی و 36030 حمله نیز توپخانه‌ای بوده‌ است.
در همین حال و از ابتدای بمباران غزه آژانس ها و خبرگزاری های بین المللی با ارسال عکاس و خبرنگار به غزه سعی کرده اند آنچه در زیر آتش بمب های اسرائیلی می گذرد را به تصویر بکشند. در این مدت گرچه عکاسان و تصویربرداران بیشتر پس از حملات و بمباران خود را به محل های حادثه رسانده و عکاسی کرده اند اما همان تصاویر گویای شرایط اسفناک مردم غزه است.
در طول 28 روز گذشته عکس های پرشماری از غزه در خبرگزاری ها به صورت لحظه به لحظه منتشر و دیده شده است. در این میان اما پایگاه نشریه تایم که دو عکاس اختصاصی به منطقه اعزام کرده است در گزارشی تصویری با عنوان “یک جنگ و دو عکاس” در عکس هایی دیده نشده روایت دیگری از فاجعه غزه را به تصویر کشیده است. “اولیور ویکن” و “اندرو بورتن” هر دو عکاس جنگ و از عکاسان آژانس عکس اروپا اولی به غزه و دیگری به میان اردوی سربازان اسرائیلی اعزام شده اند تا این نبرد نابرابر را به تصویر بکشند.

این را هم بخوان :  جدیدترین عکس نیوشا ضیغمی و همسرش

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

سمیرا سیاح

عکس های سمیرا سیاح بازیگر سابق ایران

عکس های سمیرا سیاح بازیگری که تا چند وقت پیش در ایران بود را در خارج از کشور ببینید، عکس سمیرا سیاح بدون حجاب کنار جیم کری جالب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *