اخبار ضد و نقیض از احتمال اجرای حکم اعدام ریحانه جباری

خبرگزاری “ایسنا” به نقل از “یک منبع آگاه قضایی”، انتقال ریحانه جباری به زندان رجایی‌شهر برای اجرای حکم اعدام او را تکذیب کرد.

این “منبع آگاه قضایی” با تکذیب خبر منتشرشده از سوی خانواده و وکیل خانم جباری، گفت که قرار نیست حکم اعدام این دختر ۲۶ ساله‌ صبح فردا (سه‌شنبه ۸ مهر-۳۰ سپتامبر) اجرا شود.

در همین ارتباط، فریدون جباری پدر “ریحانه” به ایسنا گفت: «امروز ابتدا به ما اعلام شد که ریحانه برای اجرای حکم به زندان رجایی‌شهر منتقل شده است ولی بعدا گفتند قرار نیست حکم اعدام اجرا شود.»

او اضافه کرد که «برای روشن شدن ماجرا امشب به زندان رجایی‌شهر کرج مراجعه می‌کند».

 

پیش‌ از این، ساعاتی قبل در عصر روز دوشنبه، شعله پاک‌روان، مادر “ریحانه”، با اعلام خبر انتقال دخترش به زندان رجایی‌شهر، در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشته بود: «به زندان رجایی‌شهر زنگ زدم. یکی گوشی رو برداشت. گفت بله اینجاست. اسمش توی لیست ما هست. جیغ زدم و گفتم چی کار کنم. گفت فردا صبح بیا جنازه‌ش رو تحویل بگیر. باورم نمی‌شه این ساعت‌های سخت و تلخ حقیقت داشته باشه. یعنی هفت سال و نیم درد و رنج این بچه عزیز من این‌طوری نقطه پایانش گذاشته می‌شه؟»

خانم پاک‌روان ادامه داده بود: «من دارم می‌رم دنبال دختر نازنینم. می‌رم رجایی‌شهر تا از پشت دیوار بهش قدرت بدم. می‌رم که بدونه برای اونه که نفس می‌کشم. می‌رم که بدونه تنها نیست. می‌رم که بدونه حاضرم فشار طناب رو به جاش تحمل کنم. می‌رم که… آی خدا چی دارم می‌گم تو این لحظات؟ رفتم دنبال سرنوشتم. دنبال ریحانم.»

این را هم بخوان :  قتل یا دفاع؟ ماجرای تجاوز به ریحانه جباری

خانم قنبری اضافه کرده که روز یک‌شنبه (۶ مهر) به طور غیرمنتظره به خانواده ریحانه و وکیلش اجازه ملاقات حضوری داده‌اند و همین امر نگرانی خانواده را برانگیخته است. با این وجود، دادیار زندان در پاسخ به سوال وی که «آیا قرار است حکم اجرا شود که ملاقات حضوری به خانواده داده‌اند» تاکید کرده که «خبری از اجرای حکم نیست و تنها دستور ملاقات حضوری داده شده است».

ریحانه جباری، متولد ۱۳۶۶، زمانی که ۲۰ سال داشت به قتل “مرتضی سربندی”، پزشک ۴۷ ساله متهم شد. او در تمامی جلسات دادگاه گفت که برای دفاع از خودش در برابر قصد مقتول برای تجاوز جنسی، یک ضربه چاقو به کتف وی وارد و بلافاصله فرار کرده است. ولی این دفاعیات ریحانه و وکلایش از سوی دادگاه پذیرفته نشد و وی به قصاص محکوم گردید.

از سوی دیگر، در ماه‌های اخیر تلاش‌های شماری از هنرمندان و ورزش‌کاران برای جلب رضایت خانواده‌ی مرتضی سربندی، مقتول، بی‌نتیجه مانده و این خانواده از فضای رسانه‌ای ایجادشده علیه خود ابراز نارضایتی کرده‌اند.

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *