زگیل تناسلی؛ بیماری بسیار رایج !

اصلاً فکر نکنید که زگیل تناسلی فقط برای دیگران است ! زگیل تناسلی یک بیماری بسیار رایج است که واقعاً باید مراقبش باشیم. زگیل تناسلی زائده های گوشتی کوچکی هستند که ممکن است در هر قسمتی از ناحیه تناسلی زن یا مرد ظاهر شوندعامل اين بيماري ويروس پاپيلوماي انسـاني(Human Papillomm Virus) است که ازطریق تماس مستقیم با زگیل تناسلی ویا پوست آلوده به ویروس و اغلب از طریق ارتباط جنسی، منتقل می شود.

زگیل تناسلی بیماری دردسرساز !

دوره مخفی بودن بیماری ممکن است از هفته ها تا ماهها وگاهی نیز سالها باشد. حتی در بعضی از افراد ممکن است علائم اصلا ظاهر نشود و در حقیقت ناقل بدون علامت باشند.به همین علت ممکن است در ارتباط جنسی با فرد به ظاهر سالم این بیماری منتقل گردد و یکی از دلائل انتشار بیماری همین امر می باشد.

زگیل تناسلی بسیارمسری می باشد .احتمال ابتلا به زگیل تناسلی ،تنها با یک بار ارتباط جنسی با فرد دارای زگیل تناسلی 60% می باشد.ومعمولا در حدود 65% افرادی که با فرد مبتلا به زگیل تناسلی ،ارتباط جنسی دارند در مدت 3 ماه مبتلا خواهند شد.

متاسفانه زگیل تناسلی بدون داشتن رابطه واژنی ومقعدی، حتی با تماس سطحی پوستی ناحیه تناسلی نیز میتواند منتقل گردد.

این را هم بخوان :  نام دیگر کاندوم در داروخانه و نام علمی کاندوم چیست ؟

به ندرت زگیل تناسلی از طریق اپیلاسیون، سونای بخار و حوله آلوده ،همچنین از مادر آلوده به نوراد هنگام زایمان طبیعی هم قابل انتقال است ولی راه اصلی انتقال تماس جنسی است.

یعنی ممکن است در ظاهر،فرد علائمی نداشته باشد ولی ویروس عامل زگیل تناسلی را بدون هیچ علامتی دفع کند.در خانمها نیز ممکن است زگیل در قسمت داخلی دستگاه تناسلی باشد و گاهی با خونریزی خود را نشان دهد.

ماهیت زگیل تناسلی به گونه ای است که باید خیلی مراقب آن بود.

اگر در یک سال گذشته رابطه جنسی مشکوک داشته اید، حتماً احتمال ابتلا به زگیل تناسلی را بررسی نمایید.

اگر پس از رابطه مشکوک، احساس می کنید، تغییراتی پوستی داشته اید (خصوصاً زگیل تناسلی)، دکتر محسن فیاض متخصص پوست و مو، بهترین گزینه برای بررسی علت این مشکل می باشد، و بررسی احتمال رابطه آن با ویروس HIV توسط ایشان انجام  می شود :

سایت : دکتر محسن فیاض

آدرس : میدان پونک – خیابان میرزا بابایی – بلوار عدل – ساختمان پزشکان فتح طبقه چهارم – واحد 27

تلفن : 02144463501

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

زن افغانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی یکی از عباراتی است که بسیار جستجو میشود. اگر به دنبال زن افغانی هستید این مطلب را ببینید.

یک نظر

  1. چقدر وحشتناک 🙁

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *