زیبایی پوست با خیار

خیار و زیبایی پوست

حتما در مورد فواید بی شمار خیار مطالب زیادی شنیده اید. در این مقاله به توضیح مفصل فواید بی نظیر خیار برای سلامت و زیبایی پوست می پردازیم. جالب است بدانید که بسیاری از محصولات مراقبت از پوست با خیار فرموله شده اند. در ادامه با فواید زیبایی بخش خیار آشنا خواهید شد:

۱- استفاده خیار بر روی پوست دور چشم باعث تجدید حیات پوست می گردد. هر کرم و یا پاک کننده ای که حاوی عصاره خیار است برای سفت کنندگی پوست مفید می باشد.

۲- خیار اثر سفید کنندگی بسیار ملایم و لطیفی بر پوست دارد؛ به همین دلیل اغلب برای درمان سیاهی های زیر چشم مورد استفاده قرار می گیرد. این اثر روشن کنندگی پوست موجب می گردد پوست جوان و درخشان به نظر برسد.

۳- اسید اسکوربیک و کافئیک اسید موجود در خیار باعث کاهش احتباس آب چشم می شوند و بدین طریق تورم و پف اطراف چشم کاهش خواهد یافت.

۴- با استفاده از خیار می توانید پوست خود را پس از آفتاب سوختگی سریعا خنک کنید. اگر پوست صورت شما در آفتاب دچار آفتاب سوختگی شد، ورقه های نازک خیار تازه را بر روی پوست خود قرار دهید. این کار موجب خنک شدن پوست و بهبود آن می گردد.

۵- پالپ خیار می تواند باعث بهبود رنگ پوست گردد مخصوصا زمانی که پوستتان دچار التهاب و قرمزی شده است. پالپ خیار به دوباره جوان سازی پوست نیز کمک می کند.

۶- خیار می تواند به بستن منافذ بزرگ پوست کمک کند. عصاره خیار را می توان به عنوان یک تونر و یا سفت کننده پوست مورد استفاده قرار داد.

این را هم بخوان :  غذاهایی برای تقویت مغز

۷- از خیار برای بهبود سلولیت نیز می توانید استفاده کنید. کمی قهوه را با آب خیار و مقداری عسل مخلوط نمایید. این ترکیب را بر روی سلولیت قرار دهید و پارچه ای دور آن ببندید. اجازه دهید ۳۰ دقیقه بر روی پوست بماند و سپس آن را بشویید.

۸- %۹۵ خیار از آب تشکیل شده است. در واقع، خیار یک مرطوب کننده عالی برای پوست می باشد.

۹- خیار دارای ویتامین E و پتاسیم بالایی است که آنها خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهند. خیار به عنوان یک ضد چروک عالی، کاهش دهنده لکه های پوست و از بین برنده بسیاری از علائم پیری پوست به شمار می آید.

۱۰- خیار برای پوست دور چشم بسیار مفید می باشد زیرا حاوی سیلیس و آنتی اکسیدان فراوانی است. این فراوانی آنتی اکسیدان ها در خیار، در واقع همان چیزی است که آن را به عنوان یکی از بهترین محصولات ضد پیری معرفی می سازد.

۱۱- از آنجا که خیار یک محصول طبیعی است، شما می توانید با خیال آسوده از آن بر پوست دور چشم خود استفاده نمایید زیرا هیچگونه اثر تحریک کنندگی بر پوست نخواهد داشت.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

زن افغانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی یکی از عباراتی است که بسیار جستجو میشود. اگر به دنبال زن افغانی هستید این مطلب را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *