شغل دوم بازیگران مشهور ایرانی

شغل‌ دوم بازیگران مشهور ایرانی که راهی برای کسب درآمدی جدا از دنیای هنر است عموما ، مدیریت رستوران، کافه‌داری و مدلینگ می باشد. البته تمایل به شغل‌هایی که در ارتباط با زیبایی و پوشاک مردم است باید به این لیست اضافه شود.


موسسه زیبایی، باشگاه بدنسازی، مدلینگ، کلوپ زیبایی مردانه، تولید پوشاک و ثبت برند اختصاصی، کافی‌شاپ، رستوران، مزون لباس، آتلیه عکاسی و … از شغل‌های پرطرفدار در جامعه هنری ایران و جهان است.

روی آوردن به شغل دوم تنها در میان بازیگران ایرانی رایج نیست. بازیگران مشهور هالیوود و بالیوود نیز به شغل دوم گرایش دارند. تاسیس و مدیریت رستوران شغل مورد علاقه بازیگران مشهور هالیوود از جمله رابرت دنیرو، ساندرا بولاک و رابرت رد فورد است. می‌توان گفت شغل دوم بازیگران در تمام نقاط جهان اتفاقی است که آن‌ها را بیشتر از حرفه بازیگری به مردم و هوادارانشان نزدیک می‌کند. البته تعدادی از بازیگران هم پس از گذشت مدتی چون از این شغل نتیجه‌ای ندیده‌اند، رستوران یا کافه خود را واگذار کردند.

در ادامه به طور موردی به شغل دوم بازیگران مشهوری ایرانی می پردازیم

شهاب حسینی در «کافه هنر» لواسان
شهاب حسینی بازیگر مشهور سینمای ایران صاحب «کافه هنر»  واقع در لواسان است. وی این کافه را همراه همسرش اداره می‌کند.
اکثریت بازیگران سینما به «کافه هنر» شهاب حسینی که دیگر پاتوق هنرمندان سینماست رفته‌اند.

محمدرضا گلزار _ بازیگر، مدلینگ، موسس کلوپ زیبایی و ثبت برند پوشاک و …
محمدرضا گلزار ستاره سینمای دهه هشتاد و اوایل دهه 90 را نمی‌توان بازیگر دوشغله دانست. این بازیگر که همزمان با بازیگری‌اش مدل تبلیغاتی شده بود، تنها به این شغل اکتفا نکرده و اقدام به تاسیس کلوپ زیبایی مردانه کرده است. وی پس از سفر به آمریکا برندی اختصاصی در عرصه پوشاک برای خود دارد و پیش از این مربی اسکی و سرپرست گروه موسیقی هم بوده است.

بهرام رادان با کافی‌شاپی که سیگار کشیدن در آن ممنوع است
بهرام رادان که  بازیگری‌اش را با پیمان معادی آغاز کرده است، کافی‌شاپی به نام «ویونا» داشت که به تازگی امتیاز آن را واگذار کرده است. این کافه دو شعبه در خیابان‌های معروف شمال تهران و چندین شعبه در شهرهای شمالی دارد. نکته جالب توجه این است که در هیچکدام از این کافه‌ها  روی هیچ میزی جاسیگاری نیست و بزرگ نوشته شده است: «کشیدن سیگار دراین مکان ممنوع است».

تهمینه میلانی و معماری داخلی
تهمینه میلانی، کارگردان سینما  فارغ‌التحصیل رشته  مهندسی معماری است و در کنار فعالیت در سینما، به همراه همسرش محمد نیک بین که تهیه‌کننده سینماست، در این شرکت مشغول به کار هستند. دفتر کار او در یکی از خیابان‌های گرانقیمت تهران قرار دارد.

رضا کیانیان؛ بازیگر مجسمه‌ساز
رضا کیانیان بازیگر پیشکسوت سینما نویسندگی، عکاسی و مجسمه‌سازی هم تجربه کرده است و تاکنون مجسمه‌های چوبی و عکس‌هایش در نمایشگاه‌های متعددی به نمایش درآمده‌اند.

مهتاب کرامتی در مزون لباس
بانوی بازیگر و سفیر حسن نیت یونیسف در ایران صاحب یک مزون لباس واقع در منطقه غرب تهران است. قدمت فعالیت این مزون ۲۲ سال و تولید انبوه لباس است که  برای یکی از برندهای معروف، لباس طراحی و تولید می‌کند.

امین تارخ و مدیریت آموزشگاه بازیگری
امین تارخ، بازیگر مطرح تئاتر، سینما و تلویزیون صاحب یک آموزشگاه بازیگری است؛ این آموزشگاه سر و صدای زیادی در میان جوانان علاقه‌مند به بازیگری به پا کرده و از این لحاظ منبع  درآمد خوبی برای تارخ است.

این را هم بخوان :  دراز بکشید و پول پارو کنید

رضا عطاران_ آتلیه عکس
رضا عطاران، بازیگر و کارگردان ژانر طنز، صاحب یک آتلیه عکاسی با نام‌خانوادگی خودش خیابانی در شمال تهران است. عطاران در کنار علاقه به بازیگری، در عکاسی هم دستی بر آتش دارد.

نگار جواهریان بازیگری از جنس خبرنگاران
 نگار جواهریان، بازیگر سینمای ایران، تجربه روزنامه‌نگاری هم دارد. او مدتی در یکی از مجلات، تحلیل بازیگری می‌نوشت و نمایشنامه «خیانت» با ترجمه او منتشر شده است. وی نویسنده و تحلیلگر هم بوده است.

پوریا پورسرخ طراح فضای سبز
 پوریا پورسرخ بازیگر سینما و تلویزیون، دکترای فیزیولوژی گیاهی دارد و در کنار بازیگری به کار طراحی فضای سبز و ترجمه مقاله برای مجله‌های علمی نیز مشغول است.

لاله اسکندری نقاشی دیواری و صنایع دستی
حتما تا امروز نقاشی دیواری و کاشی کاری لاله اسکندری را در تقاطع بزرگراه شهید همت و ستاری دیده‌اید. روزبه اسکندری، برادر لاله اسکندری و مدیرعامل شرکت اجراکننده طرح‌هاست.
اسکندری علاوه بر بازیگری به کارهای هنری و صنایع دستی مشغول است.

ستاره اسکندری در میلاد نور
بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما  مؤسس گروهی به نام «تار اول» است که به کار ریسندگی و بافتنگی پارچه به صورت سنتی مشغول است.
   
نیوشا ضیغمی؛ مدیر موسسه زیبایی
نیوشا ضیغمی، بازیگر سینما هم صاحب یک موسسه زیبایی است. او در این مرکز به بانوان خدمات زیبایی ارائه می‌دهد. موسسه او در یکی از گرانترین خیابان‌های تهران است و گفته می‌شود نام این بازیگر موجب استقبال خوبی از این موسسه شده است.

سیاوش خیرابی از آتلیه تا رستوران
سیاوش خیرابی قبل از ورود به دنیای بازیگری سال‌ها در آتلیه عکاسی همراه برادرش فعالیت می‌کرد تا اینکه پایش به تلویزیون و سینما باز شد.
پس از تجربه بازیگری، خیرابی اقدام به تاسیس یک رستوران شیک کرده است و آن را اداره می‌کند.

نیما شاهرخ شاهی، مهندس ساختمان
نیما شاهرخ‌شاهی قبل از شروع بازیگری، مهندس ناظرساختمان بود. وی فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران است و در مقاطع زمانی که در پروژه های سینمایی نیست، در پروژه‌های ساختمانی فعالیت می‌کند.

لازم به ذکر است که فهرست بازیگران دوشغله به همین اسامی ختم نمی‌شود و بازیگران دیگری نیز هستند که مشاغلی شبیه به این فعالیت‌های تجاری دارند که می‌توان به سام درخشانی، اشکان خطیبی، مهران غفوریان و … اشاره کرد.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *