طوفان اقیانوس هند تا 48 ساعت دیگر به ایران می‌رسد

طوفان اقیانوس هند 48 ساعت دیگر به ایران خواهد رسید

کارشناس مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشورگفت: طوفانی که در حال حاضر در اقیانوس هند به نام طوفان حاره‌ای 02A نامگذاری شده تا 48 ساعت آینده به سواحل کشورعمان نزدیک می‌شود.

نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار«محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: این طوفان که به سواحل کشور عمان می‌رسد بر سواحل دریای عمان و جنوب سیستان و بلوچستان نیز تاثیرگذار بوده و موجب مواج شدن سواحل دریای عمان می‌شود.

وی تصریح کرد: عمده بارش‌های حاره‌ای این سیستم بر روی کشور عمان ایجاد می‌شود، اما وزش باد و مواج شدن دریای عمان در کشور ما را نیز به دنبال دارد.

 

کارشناس مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور حداکثر سرعت این طوفان را بیش از 140 کیلومتر بر ساعت بر روی اقیانوس هند عنوان کرد و گفت: از سرعت این طوفان با رسیدن بر روی کشور عمان کاسته شده و به نزدیک 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ضمن آنکه برای سواحل دریای عمان در روزهای جمعه و شنبه نیز مواج شدن پیش بینی می‌شود.

نقشینه در ادامه در مورد وضعیت جوی شهر تهران نیز گفت: امروز برای تهران در برخی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ابر و بارش‌های پراکنده باران در برخی ساعات در پایتخت، اظهار کرد: فردا پنج شنبه نیز مجددا در بعد ازظهر با افزایش ابر و بارش پراکنده در ارتفاعات و وزش باد شدید روبرو خواهیم بود. همچنین برای تهران حداکثر پیشینه‌ وزش باد در برخی نقاط 15 متر بر ثانیه است.

این را هم بخوان :  پرتاب کفش به سمت کلینتون

کارشناس مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در ادامه با اشاره به اینکه براساس نقشه‌های پیش‌یابی، امروز برای شمال غرب، سواحل شمال کشور و شمال شرق و همچنین مناطقی از مرکز دامنه‌های البرز و شمالی و مرکزی زاگرس، افزایش ابر و بارش باران پیش بینی شده است. همچنین فردا پنجشنبه و جمعه نیزبارش باران در شمال کشور و سواحل شمالی کشور تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: فردا پنج شنبه و جمعه نیز خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهند بود. همچنین در غرب و جنوب غرب کشور طی سه روز آینده پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: برای استان البرز نیز شرایط جوی مانند تهران پیش بینی می‌شود. ضمن آنکه در شهرهای ایلام، بوشهر، کرمانشاه نیز امروزچهارشنبه و فردا پنجشنبه وزش باد و گرد و خاک پیش بینی شده و سواحل سیستان و بلوچستان نیز با باد و گرد و خاک و مواج شدن روبرو خواهد شد.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *