علت بو گرفتن دهان وقتی سیر می خوریم

چرا وقتی سیر می‌خوریم دهانمان بو می‌گیرد؟

سیر برای سلامتی مفید است اما بعد از این که خورده می‌شود اثر چندان خوبی از خود به جا نمی‌گذارد! حتی اگر مسواک بزنید و دهانشویه مصرف کنید تا ترکیبات بویناک آن از دهانتان خارج شود باز هم نفستان تا حد زیادی بوی سیر خواهد داد. این بو به دلیل ترکیبات گوگردی سیر است که وارد بدن و جریان خون می‌شود.

بوی سیر در اثر الیل میتیل سولفور به وجود می‌آید که حین گوارش وارد جریان خون می‌شود و در نهایت از بدن دفع خواهد شد. اما پیش از آن از طریق روزنه‌های پوست به هوا راه یافته، به ریه‌ها وارد می‌شود و همین پدیده باعث می‌شود حتی بعد از این که دهانتان را کاملاً شسته و تمیز می‌کنید باز هم نفستان بوی سیر بدهد.

این را هم بخوان :  اتفاقات عجیب در پرواز پرحاشیه مشهد – تهران

اما همین‌طور که این ترکیب شیمیایی از منافذ پوست خارج می‌شود و بدنتان بوی سیر را از خود ددفع می‌کند کم‌کم تمام بدنتان بوی سیر می‌گیرد انگار که ادکلن سیر زده باشید! این وضعیت تا زمانی که بدنتان تمام این ترکیب شیمیایی را از خود دفع کند ادامه خواهد داشت که بین چند ساعت تا یک روز طول می‌کشد.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *