لاغری با نور خورشید

کسی که می خواهد لاغر شود و کاهش وزن پیدا کند علاوه بر رژیم غذایی معقول باید در آقتاب قرار بگیرد . ویتامین D3 به طور طبیعی و به هنگام قرار گرفتن فرد در معرض تابش نور خورشید در پوست انسان تولدی می شود و هر چه بهتر ویتامین D3 تامین شود در واقع به همان اندازه شانس از دست دادن اضافه وزن بشتر است .

خورشید صبح لاغر می کند

اینکه نور خورشید روی اضافه وزن تاثیر دارد از مدت ها پیش مورد حدس و بررسی واقع شده است . در حال حاضر یک مطالعه جدید بار دیگر تاثیر نور خورشید بر وزن بدن یا به اصطلاح شاخص تودن بدن ( BMI ) را ثابت می کند

شگفت انگیز اینکه به خصوص آفتاب صبح این اثر را دارد . افرادی که به ویژه در صبح در معرض نور خورشید قرار گرفته بودند ( BMI ) آنها نسبت به کسانی که دیرتر زیر نور خورشید بودند به طور چشمگیری کمتر شده بود . گرچه قدرت خورشید پس از آن شدیدتر است .

بهترین شانس برای کاهش وزن

با توجه به مطالعات ، کسانی که صبح زود از خواب بیدار می شوند بهترین شانس را برای کاهش وزن دارند .

قسمتی از ویتامین D مورد نیاز بدن توسط پوست بر اثر تماس با شاعه ماورای بنفش نوع B خورشید ساخته می شود . پر واضح است که کمبود ویتامین D ، ترشح هورمون لپتین را متوقف می کند . هورمون لپتین بخشی از شبکه تنظیم کننده جذب و مصرف انرژی در بدن است . هورمون لپتین یک تنظیم کننده مهم اشتها است و عدم وجود لپتین و مقاومت بدن به آن با چاقی ارتباط دارد . کسی که به موقع در معرض نور خورشید قرار می گیرد ، شانس خود را برای کاهش وزن ، حداقل تا ۲۰ درصد افزایش می دهد . البته بدون در نظر گرفتن این که چه مقدار کالری مصرف می کنیم یا چه مقدار ورزش می کنیم . نور خورشید مهم ترین تاثیر در ساعت درونی ما را دارد که ریتم روزانه تعادل انرژی در بدن را تنظیم می کند . حتی ۲۰ یا ۳۰ دقیقه آفتاب صبح برای این که BMI را تحت تاثیر قرار دهد کافی است .

این را هم بخوان :  مدل موی فانتزی

دلیل سوخت و سازی که از قرار معلوم توسط نور خورشید به طور قابل توجهی تحت تاثیر واقع می شود در صبح فعال است . نور ، تاثیر بالایی در ساعت درونی ما دارد که ریتم روزانه را تنظیم می کند و به نوبه خود ، تعادل انرژی را کنترل می کند . اگر ساعت درونی ، تحریک و سوخت و ساز به موقع پیشرفت نکند می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود . در ضمن توجه داشته باشید نور مصنوعی که از طریق لامپ ها دریافت می شود بر خلاف نور خورشید بی تاثیر است و تنها نور در قدرت ۱۰۰۰ LUX موثر است .

زمان بسیار حیاتی است

اگر کسی در زمان مربوطه  نور کافی را دریافت نکند ، منجر به بهم ریختگی ساعت داخلی بدن می شود ، سوخت و ساز بدن گیج و درهم شده و بنابراین افزایش وزن صورت می گیرد .

تاثیر روی وزن ، تنها زمانی رخ می دهد که همه ۳ شرایط ؛ مدت زمان ، شدت و زمان نور خورشید مهیا است .

دیگر تاثیرات خورشید

بهبود تامین کلسیم جلوگیری از پوکی استخوان تحریک سیستم ایمنی بدن افزایش عملکرد فیزیکی و روانی ، کاهش افسردگی کاهش کلسترول ، تقویت سیستم قلبی عروقی موفقیت بالای درمان برای بیماری های پوستی مانند آکنه ، پیشگیری از رشد سلول های غیر معمول ، کاهش فشار خون فعال سازی اندورفین و بهبود سلامت کلی و از همه مهم تر اینکه نور خورشید فرد را باهوش و سرحال می کند .

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

رابطه مقعدی

آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟

اینجا به سوالی پرتکرار یعنی آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟ پاسخ دادیم. واقعیت این است که رابطه مقعدی باعث بارداری نمیشود اما نکات مهمی در این باره هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *